اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

راهپیمایی غدیر موجب انسجام ملی شد

امام جمعه رشت با اشاره به راهپیمایی غدیر گفت: اجتماع عظیم غدیر رویدادی عجیب و شگفت آور است چرا که این اتفاق منجر به اتحاد و انسجام ملی می‌شود.

راهپیمایی غدیر موجب انسجام ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول‌ فلاحتی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: امیدواریم کسانی که یک عمر به این مرز و بوم خدمت کردن به طرز شایسته‌ای مورد تکریم قرار بگیرند. 

وی با گرامیداشت روز شورای نگهبان، اعتبار نظر شورای نگهبان هم وزن نظر قانون اساسی دانست و گفت: این نهاد بر حسن اجرای انتخابات و تطبیق قوانین مجلس بر مبنای اسلام و تفسیر قانون اساسی را بر عهده دارد. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به کنیا، اوگاندا و زیمباوه قابل تقدیر است، تصریح کرد: حدود دو دهه از این قاره غفلت کردیم در صورتی که این قاره ظرفیت بسیار مناسبی داشت که نادیده گرفته شد در صورتی که آفریقا قاره‌ای با ظرفیتی مطلوب در صادرات و واردات و دارای ۳۰ درصد معادن جهان است.

به گفته فلاحتی ۶۵ درصد زمین های آفریقا قابل کشت است و یک منبعی در بخش تولید است و علاوه بر اینکه در بحث تولیدات دارویی نیز می‌تواند  سالیانه سه میلیارد ارزآوری داشته باشد. 

وی با بیان اینکه این قاره از چند راه آبراه دارد و راه هوایی، دریایی و زمینی تسهیل ایجاد می‌کند، بیان کرد: کشورها برای حضور در آن قاره رغبت داشتند اما ما تا سال‌ها از این طرفیت‌ها به بهانه اینکه کشورهای فقیر هستند غفلت کردیم و این سفر آغاز اتفاقات خوبی را نوید می‌دهد.

امام جمعه رشت با  اشاره به راهپیمایی غدیر گفت: اجتماع عظیم غدیر رویدادی عجیب و شگفت آور است چرا که این اتفاق منجر به اتحاد و انسجام ملی می‌شود.

به گفته فلاحتی کمک‌های مردم به نیازمندان چند برابر شده است و برخلاف سیاه نمایی که می‌کنند ملتی بصیر و هوشیار دارد و در کمک به هم نوع خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر فرصتی برای اظهار علاقه به اهل بیت(ع) مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی احساس جدیدی برای آن‌ها ایجاد شد چرا که بعد از آشوب‌ها فهمیدند دشمن کانون مراکز دینی آن‌ها را مورد نشانه قرار داده در صورتی که مردم ایران اسلامی دارای غرور دینی هستند و اجازه دست درازی به هوینی ملی، معنوی و ملی ایران را نمی‌دهند. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی احیای جریان غدیر بود چرا که در طول تاریخ منحرف شده بود، افزود: انقلاب اسلامی در امتداد غدیر بوده و غدیر امتداد دین خدا و ارزش‌های الهی است و این اجتماع نشان از این است که ما غدیری هستیم.

فلاحتی با تأکید بر اینکه این حرکت غدیر سال به سال بیشتر می‌شود چرا که ملت ایران اسلامی ملتی بر مبنای معارف دینی است، گفت: اجتماع پرشور ملت بصیر ایران اسلامی تیری به سمت دشمنان بود.

وی با اشاره به مواضع امارات و عربستان گفت: یمن مثل شهری برای عربستان بود که امروز عربستان استقلال یمن را بر نمی‌تابد چرا که نظام سلطه و آمریکایی‌ها این منطقه را می‌خواهند برای خود نگه دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه فرانسه به کشورهای اروپایی اجازه دخالت در امور کشورش را نمی‌دهد، گفت: خشونت پلیس در فرانسه امری رایج است، این مدعیان اروپایی که برای ایران اسلامی ما خواب‌های خیالی دیده بودند در برابر خشونت فرانسوی‌ها اعلام موضع نمی کنند؟ فرانسوی‌ها همچنان در حال فرافکنی هستند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول