اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حجاج ایرانی در سرزمین وحی دعای کمیل و ندبه را زمزمه کردند+عکس

جمعی از حجاج ایرانی حاضر در سرزمین وحی، دعای کمیل و ندبه را در هتل‌های محل اقامت خود زمزمه کردند.

حجاج ایرانی در سرزمین وحی دعای کمیل و ندبه را زمزمه کردند+عکس

به گزارش خبرنگار حج‌ و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم دعای کمیل و ندبه در مکه مکرمه ‌‌و مدینه منوره توسط ایرانیان برگزار شد.

حجاج کشورمان در روزهای پایانی حضور در سرزمین وحی، در هتل‌های مکه‌ و مدینه دعای کمیل را شب گذشته زمزمه کردند و صبح امروز هم در دعای ندبه «لَیْتَ شِعْرِی أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوَى؛ ای کاش می دانستم منزل تودر کجا قرار گرفته است!» سر دادند و برای ظهور حضرت مهدی (عج) دست به دعا شدند.

برخی از حجاج هم در جوار کعبه دعای کمیل و ندبه را زمزمه کردند و حین طواف دور خانه خدا به ضعف خود در برابر خالق هستی اعتراف کردند.

این روزها که روزهای پایانی حضور حجاج کشورمان در سرزمین وحی است، بسیاری از حجاج سعی درند لحظات بیشتری در اماکن مقدسه حضور داشته باشند. 

هم‌اکنون حدود ۴۵ هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند. همه حجاج ایرانی تا سوم مرداد به کشور بازمی‌گردند و روند بازگشت حجاج سرعت گرفته است.

در ادامه تصاویری از برپایی مراسم دعای کمیل شب گذشته و دعای ندبه صبح امروز در هتل‌های محل اقامت حجاج ایرانی در مدینه و مکه را مشاهده می‌کنید: 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول