اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چرا بازار مرغ در کرمانشاه به این روز افتاده است؟

کرمانشاه با داشتن ۵۵۰ واحد مرغداری فعال و داشتن ۲ برابر ظرفیت تولیدمرغ مورد نیاز استان، در این روزها مردم سرگردان به دنبال خرید مرغ گرم شده‌اند که یا گیر نمی‌آید یا اگر هم خوش شانس باشند، بیابند با قیمت‌های نجومی آن‌هم به شکل قطعه شده خریداری می‌کنند.

چرا بازار مرغ در کرمانشاه به این روز افتاده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه - پرستو چمنی این روزها مرغ گرم در سراسر استان کرمانشاه به خصوص شهر کرمانشاه یا گیر نمی‌آید یا اگر با خوش شانسی بتوانید بیابید با قیمت‌های نجومی آن‌هم به شکل قطعه شده عرضه می‌شود.

مردم که در این روزها سرگردان به دنبال تکه‌ای مرغ شده‌اند از متولیان امر اندکی تأمل و بررسی برای حل این مشکل را می‌طلبند تا با ارائه راه‌کاری از سوءاستفاده‌کنندگان این وضعیت که از آب گل‌آلود به سود خود ماهی می‌گیرند؛ جلوگیری کنند.

نوروزی، معاون امور دام جهادکشاورزی استان کرمانشاه در این خصوص با اشاره به فعال بودن ۵۵۰ واحد مرغداری در استان، اظهار کرد: ۲ برابر مرغ مورد نیاز استان ظرفیت تولید داریم.

*مرغ ارزان در راه است

وی با اشاره به انجام جوجه‌ریزی خوب در استان، ادامه داد: با وجود فصل گرم سال، استقبال برای جوجه‌ریزی خوب بوده به طوریکه ۴۵ درصد نسبت به سال قبل و ۴۶ درصد نسبت به ماه گذشته، افزایش جوجه‌ریزی داشته‌ایم که به مرور در آینده با افزایش تولید، عرضه بیشتر خواهد شد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ در ۲۲ روزه اول تیرماه در ۷۳ واحد مرغداری استان، یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار و ۳۱۵ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت. الان در مدت مشابه سال‌جاری در ۱۱۳ واحد مرغداری، یک‌میلیون و ۶۸۳ هزار و ۸۷۹ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی در توضیح مشکلات حال حاضر وضعیت بازار مرغ در استان، خاطرنشان کرد: همین الان هم مازاد بر نیاز تولید استان مرغ داریم، اما به دلایلی از جمله تعلل در تعهد عرضه‌کنندگان نهاد دامی که با تأخیر نهاده‌ها را در اختیار مرغداری‌های گذاشتند و همچنین افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار که دلیلی برای خروج غیرقانونی مرغ از استان کرمانشاه شده، وضعیت اینگونه شده است.

نوروزی در رابطه تدابیر اندیشیده شده، اظهار کرد: از لحظه‌ای که جوجه خریداری و وارد سالن‌های پرورش می‌شود و تا زمان حمل مرغ به کشتارگاه و در نهایت عرضه به مراکز فروش؛ مرغ توسط تیم‌های مشترکی با اداره دامپزشکی، فرمانداری، اداره تعاون روستایی، بخش خصوصی و بسیج اصناف رصد و پایش می‌شود.

وی قطعه‌کردن مرغ گرم را ممنوع اعلام کرد و گفت: مراکز عرضه مرغ را ملزم کردیم حتما با وجود بازرس مرغ را توزیع کنند. موجود بودن مرغ و عدم عرضه آن از طریق واحدهای صنفی عرضه‌کننده را حتما پیگیری خواهیم کرد. نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول