اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فرهنگ اقوام در چهارمحال و بختیاری تقویت شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: استان ظرفیت بالایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد لذا باید فرهنگ اقوام را تقویت کنیم و نگذاریم فرهنگ غرب جایگزین آن شود.

فرهنگ اقوام در چهارمحال و بختیاری تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: عشایر چهارمحال و بختیاری انسان‌های وفاداری هستند که در زمان نخست‌وزیری بختیار با امام خمینی(ره) بیعت و انزجار خود را نسبت به بختیار اعلام کردند و این روز در تقویم به همت دولت سیزدهم روز چهارمحال و بختیاری نامیده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم استان در جشن عید غدیر حماسه آفریدند و در ۱۲۰ مسجد مزین به نام علی‌ ابن ابی‌طالب و علی ابن موسی‌الرضا به صورت خودجوش حضور پیدا کردند همچنین اوج کار خود را در خیابان کاشانی شهرکرد به نمایش گذاشتند که نشان‌دهنده همدلی و عشق به ولایت است.

وی اضافه کرد: علاوه بر جشن غدیر، جشنواره موسیقی در شهرستان بروجن و جشنواره اقوام در شهرستان فارسان نیز با حضور حداکثری مردم برگزار شد و وحدت، انسجام و همدلی قومیت‌ها را به همگان نشان داد.

حیدری با اشاره به اعتبارات خوب سفر ریاست جمهوری برای چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: استان ما همواره از محرومیت تاریخی رنج برده است و بنیه اقتصادی ضعیفی دارد اما با اعتبارات تخصیص داده شده بخشی از ناتزاری‌ها تراز شد همچنین اعتبارات خوبی برای تکمیل مصلاها، فرهنگ‌سرا، مجتمع‌های قرآنی و سینماها تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر یکی از تاثیرگذارترین زبان‌هاست، بیان کرد: شناسایی استعدادهای هنری نیاز به تقویت و ساماندهی دارد و باید اطلاع‌رسانی در خصوص کارهای صورت‌گرفته با جدیت بیشتری انجام شود.

حیدری با اشاره به خدمات فراوان دولت در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: بخشی از پروژه‌های متوقف‌شده به چرخه تکمیل بازگشتند، تامین آب پایدار، توسعه زیرساخت‌ها و ساخت جاده ترانزیت، تکمیل ۷۰ درصدی پروژه راه آهن، ساخت جاده‌های روستایی، توسعه دانش‌بنیان گلخانه‌ها و دامداری‌ها انجام شده است اما کماکان نیاز به حمایت دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالا در استان در بحث فرهنگ و هنر، گفت: جای کار بسیار زیاد است، باید قوم‌ها را تقویت کنیم و نگذاریم فرهنگ غرب جایگزین آن شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول