اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احداث مرکز گردشگری در منطقه پیرامونی سد نهب در دستور کار قرار دارد

استاندار قزوین گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری تصویب شد که منطقه پیرامون سد نهب به عنوان یکی از مراکز گردشگری استان قزوین مورد مطالعه و اقدام قرار گیرد و فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذار داده شده است.

احداث مرکز گردشگری در منطقه پیرامونی سد نهب در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه سد نهب شهرستان تاکستان و کلنگ زنی کانال های توزیع آب سد در اراضی کشاورزی اظهار کرد: سد نهب از پروژه های مهم آبی استان است که در کنار شرایط منحصر به فردی که در ساخت دارد به عنوان یکی از سدهایی است که بالاترین طول تاج سد را در کشور دارد.

وی افزود: این سد در جهت نگهداشت آبهایی که به شکل سطحی هدر می‌رفت و ذخیره سازی آنها برای کشاورزی در اراضی پایین دست بوئین زهرا و تاکستان استفاده خواهد شد.

 استاندار قزوین با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی پروژه سد نهب بیان کرد: کلنگ زنی کانال‌های توزیع آب سد در بین اراضی کشاورزی و صاحبان حقابه در جهت این است که خدمتی که برای آن به کشاورزان اراضی پایین دست سرمایه‌گذاری شده در دسترس آنها قرار گیرد.

این مسوول اضافه کرد: خوشبختانه در مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته تصویب شد که این منطقه به عنوان یکی از مراکز گردشگری استان قزوین مورد مطالعه و اقدام قرار گیرد و فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذار داده شده است. 

اعلایی تصریح کرد: اگر فضای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اماکن گردشگری پیرامون سد نهب انجام شود، می‌تواند این منطقه را از نظر اقتصادی متحول کند و ظرفیتی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح مردم را فراهم سازد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول