اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تولید ۱۲ درصد ذرت علوفه‌ای استان خراسان‌ رضوی در نیشابور

مدیر جهادکشاورزی نیشابور از کاشت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در نیشابور خبر داد.

تولید ۱۲ درصد ذرت علوفه‌ای استان خراسان‌ رضوی در نیشابور

علی مبارکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور با بیان اینکه ۱۲ درصد ذرت علوفه‌ای استان خراسان رضوی در نیشابور تولید می‌شود، اظهار کرد: ذرت از مهم ترین گیاهان زراعی است که در بین محصولات از نظر سطح زیر کشت، پس از گندم و برنج رتبه سوم را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: ذرت از نظر عملکرد تولید، رتبه اول را دارا است و عملکرد ذرت علوفه‌ ای بین ۳۰ تا ۷۰ تن در هکتار متغیر است که میانگین تولید ۴۰ تن درهکتار است.

وی ادامه داد : نیشابور از تولیدکنندگان مهم محصولات دامی وفرآورده‌های آن در استان خراسان رضوی است و برای تامین علوفه دام بهره‌برداران، پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۲هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور به کشت ذرت علوفه ای اختصاص یابد.

مبارکی عنوان کرد: پیش‌بینی می شود از این سطح حدود ۱۰۸ هزار تن علوفه‌ تازه نصیب بهره‌برداران شود که حدود ۱۲ درصد از تولید استان خراسان رضوی را شامل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خاطرنشان کرد: نیشابور در محدوده مرکزی استان خراسان رضوی دارای آب و هوای مناسب و زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی برای کشت ذرت علوفه‌ای است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول