اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

خسرویان: دستورالعمل قطعی برای ادغام دانشگاه‌ها صادر نشده است

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با بیان اینکه آمایش آموزش عالی موضوع جدی است، گفت: هنوز این موضوع به اندازه کافی پخته نشده و در این طرح باید تمام رشته‌ها دارای پیوست شغلی باشند و رشته‌ها یا مراکزی که بدون تقاضا هستند، حذف شوند و دانشگاه‌ها باید مأموریت خودشان را با این قضیه به روز کنند.

خسرویان: دستورالعمل قطعی برای  ادغام دانشگاه‌ها صادر نشده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طرح آمایش و ساماندهی آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ۹ بند دارد و وزارت علوم بحث مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و واحدهای دانشگاهی را مدنظر قرار داده است.

در کنار این طرح بحث ادغام دانشگاه‌ها هم مطرح می‌شود که این موضوع را از عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای پرسیدیم.

خسرویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه‌ پیام نور در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و دولتی گفت: بحث آمایش آموزش عالی موضوع جدی است اما هنوز بحث ادغام دانشگاه‌ها به اندازه کافی پخته نشده است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: در طرح آمایش آموزش عالی باید تمام رشته‌ها دارای پیوست شغلی باشند و رشته‌ها یا مراکزی که بدون تقاضا هستند، حذف شوند و دانشگاه‌ها باید مأموریت خودشان را با این قضیه به روز کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز دستورالعملی درباره ادغام دانشگاه‌ها ابلاغ نشده و اگر اتفاق جدیدی افتاده باشد یا خیر من اطلاعی ندارم و دستورالعملی درباره اینکه با کلیت بگویند ما باید دانشگاه جامع علمی کاربردی را تحویل بگیریم، وجود نداشته است.

به گزارش فارس، پیش از این محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینکه آیا امکان ادغام دانشگاه علمی کاربردی با پیام نور وجود دارد یا خیر گفته بود: خیر، هر کدام از زیرنظام‌های آموزش عالی وظایف خاص خود را دارند. به عنوان مثال دانشگاه فنی‌حرفه‌ای، تربیت تکنسین مهارتی و دانشگاه علمی کاربردی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای صنایع و جامعه را پیگیری می‌کند. دانشگاه پیام نور آموزش غیرحضوری را در دستور کار دارد که موجب افزایش دانایی جامعه می‌شود. هر کدام از این دانشگاه‌ها با اهداف خاصی تأسیس شده‌اند.

وزیر علوم گفته بود: شاید به بازآرایی مأموریت این دانشگاه‌ها نیاز باشد ولی تعطیل کردن آنها درست نباشد ما باید از تاریخ درس بگیریم و نباید برای یک اشتباه چند بار هزینه کنیم، شاید هم لازم باشد برخی اوقات آنها را تجمیع کنیم که آن هم نیاز به بررسی جوانب مختلف موضوع و مطالعه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول