اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

میانگین سهمیه آرد نهاوند از اردیبهشت ۱۵۰۰ کیسه کاهش یافته است

معاون فرماندار نهاوند گفت: سهمیه ماهانه آرد نهاوند ۶ هزار و ۱۰۰ کیسه است که این میزان در اردیبهشت ۲ هزار و ۷۰۰ کیسه کاهش یافته پس از آن به طور میانگین ۱۵۰۰ کیسه کاهش داشته است.

میانگین سهمیه آرد نهاوند از اردیبهشت ۱۵۰۰ کیسه کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند جعفر سلگی ظهر امروز در شورای آرد و نان اظهار کرد: از مجموع سهمیه آرد ماهانه نهاوند ۳۷ هزار و ۴۵۶ کیسه مربوط به نانوایی‌ها، یک‌هزار و ۵۰۸ کیسه مربوط به تعاونی روستایی و ۸۵۰ کیسه نیز مربوط به امور عشایری است‌.

وی با بیان اینکه بخشی از کاهش سهمیه به عملکرد نانوایی‌ها برمی‌گردد اضافه کرد: با نانوایی‌های که با عملکرد نامناسب خود باعث به هم خوردن تراکنش و کاهش سهمیه آرد شهرستان می‌شوند برخورد قانونی صورت گیرد. 

معاون فرماندار نهاوند با بیان اینکه کاهش سهمیه آرد باعث زیان به مردم می‌شود گفت: اداره غله برای جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال یا سهمیه کارخانه آرد نهاوند را افزایش دهد و یا اینکه حداقل نیم ساعت زودتر سایت فروش آرد را برای نهاوند فعال کند‌.

وی به مشکلات بخش آرد نهاوند اشاره کرد و گفت: نبود نمایندگی غله در شهرستان و تعیین جایگزین برای عوامل نانوایی‌هایی که در مواردی به مرخصی می‌روند، از دیگر مشکلات حوزه نان و آرد این شهرستان است. 

سلگی تاکید کرد: با توجه دستورالعمل کشوری، روستاهایی که دارای جمعیت بالای ۵۰۰ نفر هستند می‌توانند مجوز نانوایی دریافت کنند باید از هم اکنون وضعیت سهمیه این نانوایی‌هایی که مجوز می گیرند مشخص شود. 

فرماندار نهاوند نیز گفت: قابل قبول نیست سهمیه آرد نهاوند کاهش یابد زیرا نان قوت غالب مردم است که می‌طلبد در این حوزه نظارت بیشتری داشته باشیم.

ضرغام احمدوند افزود: برای بالا رفتن کیفیت نان علاوه بر افزایش سهمیه آرد نهاوند باید بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها تشدید شود و نانوایی‌هایی که تخلف کرده و ساعت کاری را رعایت نمی‌کنند به تعزیرات معرفی شوند. 

وی نظارت بر رعایت نکات بهداشتی و ساعت پخت را از وظایف کارگروه مربوطه برشمرد و افزود: ارتقای کیفیت پخت نان و رضایتمندی شهروندان مهمترین هدف این کارگروه است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول