اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پرداخت وام به 20 هزار بازنشسته گیلانی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد به بازنشستگان، گفت: این تسهیلات سال گذشته به ۲۰ هزار بازنشسته عضو صندوق در استان پرداخت شده است.

پرداخت وام به 20 هزار بازنشسته گیلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سجاد محمدیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر در گیلان عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند، اظهار کرد: ۶۵ درصد این جمعیت آقا و ۳۶ درصد خانم هستند.

 وی با اشاره به هرم عضویت دستگاه‌های اجرایی در صندوق بازنشستگی کشور، افزود: اداره کل آموزش‌وپرورش، علوم پزشکی، سازمان جهاد و وزارت کشور به ترتیب بیشترین فراوانی عضویت در صندوق بازنشستگی را دارند.

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد به بازنشستگان، گفت: در سال گذشته به ۲۰ هزار بازنشسته عضو صندوق در استان، وام ۱۵ میلیون تومانی ضروری پرداخت کردیم و برای این منظور اعتبارات استانی نیز دریافت می‌کنیم.

 محمدیان با بیان اینکه بازپرداخت این وام‌ها سه ساله است، گفت: این وام‌ها طی ۳۶ ماه از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

 وی از افزایش ۱۰۰ درصدی وام صندوق بازنشستگی کشور خبر داد و افزود: در سال جاری سه هزار و ۲۰۰ نفر وام ۳۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گیلان از ثبت‌نام برای دریافت وام کمک‌هزینه ازدواج خبر داد و گفت: وام کمک‌هزینه ازدواج فرزندان ۲۵ میلیون تومان است که هزار نفر در سال گذشته این وام را دریافت کردند و متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت از این وام استفاده کنند.

محمدیان با اشاره به وام همپاد نیز گفت: این وام کمک‌هزینه مدرک کارشناسی ارشد و دکترا است و بازنشستگان می‌توانند برای تحصیل خود یا فرزندانشان از آن استفاده کنند.

 به گفته وی، مبلغ وام کمک‌هزینه تحصیل برای کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و دکترا هشت میلیون تومان است و افراد با مراجعه به سایت www.Cspf.ir می‌توانند برای دریافت آن ثبت‌نام کنند.

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۸۸۴ نفر برای بیمه شخص ثالث ملت ثبت‌نام کردند، افزود: بازنشستگان عضو صندوق همچنین می‌توانند از خدماتی مانند کمک‌هزینه تعمیر ماشین و خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشخص استفاده کنند.

 محمدیان با اشاره به فعالیت ۱۸ کانون صندوق بازنشستگی در گیلان، بیان کرد: مشکلات بازنشستگان و مطالبات آنان از طریق نشست‌های برگزار شده در این کانون‌ها به اطلاع مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس رسانده می‌شود.

 وی با اشاره به افتتاح یک مجموعه فرهنگی ورزشی توسط صندوق بازنشستگی در استان گیلان افزود: قرار است زمین مناسبی برای این منظور در اختیار صندوق استان قرار داده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول