اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ظهور خوشه برنج در 126 هزار هکتار شالیزار مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 126 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است.

ظهور خوشه برنج در 126 هزار هکتار شالیزار مازندران

احسان عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به کشت برنج در ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار اراضی شالیزاری استان، اظهار کرد: کشت برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۸ هزار و ۷۱ هکتار به روش سنتی انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: ارقام محلی برنج در ۱۸۰ هزار و ۹۶۱ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۸ هزار و ۱۱۲ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار است. 

عباسپور با اشاره اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۷ هزار و ۲۲۲ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان توزیع و ۲۷۴ مورد آزمون خاک انجام شد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است، تصریح کرد: ۱۹۵ هزار هکتار مزارع شالیزاری استان در مرحله پنجه زنی، ۱۰۰ هزار هکتار در مرحله گلدهی و بیش از ۱۰۰ هکتار در مرحله رسیدگی است.

وی در پایان حجم ذخیره سازی آب سدهای استان را ۱۷۸ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۹۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۹ هزار و ۱۰۴ هکتار و مرحله اول مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در ۱۱ هزار و ۴۵۱  هکتار، مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۳ هزار و ۵۰ هکتار و بلاست برگ و خوشه برنج در ۵۶ هزار و ۶۸ هکتار مزاع شالیزاری استان انجام شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول