اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نماینده مجلس: احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت پرداخت‌نشدن معوقات رتبه‌بندی دچار مشکل شد

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم گفت: صدور احکام بازنشستگی برای معلمان بازنشسته به علت پرداخت‌نشدن سهم صندوق بازنشستگی از معوقات سال ۱۴۰۰ دچار مشکل شده است.

نماینده مجلس: احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت پرداخت‌نشدن معوقات رتبه‌بندی دچار مشکل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس استعلام‌های گرفته شده، صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت پرداخت‌نشدن معوقات قانون رتبه‌بندی فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ دچار مشکل شده است.

وی گفت: آموزش‌وپرورش حل این موضوع را با فوریت در دستور کار خود قرار دهد تا معلمان بازنشسته از مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه صدور احکام بازنشستگی برای افراد بالای ۳۰ سال خدمت که خواستار صدور حکم برای خود هستند در صندوق بازنشستگی کشوری به علت عدم پرداخت سهم صندوق از معوقات ۱۴۰۰ که هنوز به معلمان نیز پرداخت نشده، بلاتکلیف باقی‌مانده است.

وحیدی اضافه کرد: پیشنهاد مطرح شده به وزارت آموزش‌وپرورش این است که با فوریت، پرداخت سهم صندوق بازنشستگی را از سازمان برنامه‌وبودجه مطالبه کند تا مشکل بازنشستگان و صدور احکام آن‌ها حل شود و سپس به دنبال پرداخت معوقات قانون رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ به معلمان باشد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برابر استعلامی که از صندوق بازنشستگی کشوری اخذ شده، سهم صندوق از رتبه‌بندی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت شده؛ ولی برای ۶ماهه دوم ۱۴۰۰ هنوز پرداخت نشده و به همین دلیل صندوق نمی‌تواند احکام بازنشستگی را برای معلمان با احتساب مزایای قانون رتبه‌بندی برای معلمان صادر کند.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: انتظار داریم این موضوع دراسرع‌وقت در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش قرار گیرد و این مشکل نهایتاً تا پایان این ماه حل‌وفصل شود تا بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از مزایای قانون رتبه‌بندی معلمان در دوران بازنشستگی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول