اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌مندی ۵۰ کارگاه سوادکوه از مزایای بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی

رؤسای شعب تأمین اجتماعی پل‌سفید و زیراب سوادکوه از بهره‌مندی ۵۰ کارگاه سوادکوه در بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی خبر دادند.

بهره‌مندی ۵۰ کارگاه سوادکوه از مزایای بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی

گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، ظهر امروز نشست خبری رؤسای شعبه‌های تأمین‌اجتماعی پل‌سفید و زیراب با هماهنگی بسیج ادارات و نهاد‌های شهرستان، شورای روابط‌عمومی و بسیج رسانه سوادکوه، به میزبانی شعبه تأمین‌اجتماعی زیراب برگزار شد.

*۵ میلیارد تومان کسری بین منابع و مصارف

رئیس شعبه تأمین‌اجتماعی پل‌سفید از بیمه اجباری ۶ هزار و ۱۰۱ نفر اصلی و ۹ هزار و ۹۰۸ نفر تبعی و در مجموع به تعداد ۱۶ هزار و ۹ نفر در شعبه پل‌سفید خبر داد و گفت: در مجموع بیمه‌شدگان اجباری، مشاعل آزاد، اختیاری، بافندگان قالی، رانندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، گروه‌های توافقی، باربران، مُقرری بگیرانِ بیمه بیکاری در شعبه پل‌سفید ۸ هزار و ۳۳ نفر اصلی، ۱۲ هزار و ۶۳۷ نفر تبعی و در مجموع ۲۰ هزار و ۶۷۰ نفر هستند.

سلمان بزرگی، افزود: تعهدات کوتاه‌مدت این شعبه در سال گذشته ۱۵۰ مورد بیمه بیکاری، ۶۴۶ مورد غرامت دستمزد، ۱۷۳ مورد پروتز و اروتز، ۱۹ مورد کفن‌ودفن، ۱۴ مورد بارداری و ۶ مورد ازدواج و در مجموع به تعداد ۶۴۴ مورد به مبلغ ۸۱ و نیم میلیارد تومان است.

وی به درآمد وصولی ۱۵۰ میلیارد تومان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مبلغ مصوب در سال ۱۴۰۱ اشاره و خاطرنشان کرد: تعهد بلندمدت ما برای مستمری‌بگیران به مبلغ ۱۵۲ میلیارد تومان در سال بود.

بزرگی با بیان اینکه جمع منابع ما ۱۵۰ میلیارد تومان و جمع مصارف یا تعهدات ما ۱۵۵ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ است، اظهار کرد: حدود ۵ میلیارد تومان کسری بین منابع و مصارف داریم.

وی از وجود تلفن ۱۴۲۰ و اپلیکیشن «تأمین من» و تارنمای سازمان با نام «تأمین‌نما» که همه سرویس‌ها به‌لحظه بیان می‌شوند، خبر داد و افزود: طرح بخشودگی جرایم تا پایان مردادماه وجود دارد و ۵۰ کارگاه تاکنون از مزایای آن در زیراب و پل‌سفید استفاده کردند و هزار و ۹۰ کارگاهِ فعال دارای کد و ۸۳۱ کارگاه نیمه‌فعال که دارای بیمه‌شده نیست ولی دارای بدهکاری است، در پل‌سفید وجود دارد و پوشش بیمه‌ای پل‌سفید، ۹۰ درصد و ضریب پوشش بیمه هم ۴.۷ است و ضریب پوشش بیمه به این معناست که به ازای هر ۴.۷ بیمه‌شده پل‌سفید، یک بازنشسته داریم که ضریب پوشش بیمه کشوری ۵.۹ است.

وی گفت: کارفرمایان بدهکار به تامین‌اجتماعی برای استفاده از بخشودگی جرائم به «ای‌سرویس» مراجعه کنند.

وی افزود: بزرگترین بدهکار به تأمین‌اجتماعی پل‌سفید بیش از ۴ میلیارد بود که با یک میلیارد و ۴۰۰ بخشودگی، تصفیه کرد.

* وصولی ۴۸۱ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۱

رئیس شعبه تأمین‌اجتماعی زیراب از بیمه اجباری تعداد ۲ هزار و ۵۲ نفر اصلی و ۲ هزار و ۷۸۰ نفر تبعی و در مجموع به تعداد ۴ هزار و ۸۳۲ نفر در شعبه زیراب خبر داد و گفت: در مجموع بیمه‌شدگان اجباری، مشاغل آزادِ حضوری و غیرحضوری، اختیاریِ حضوری و غیرحضوری، رانندگان، بافندگانِ قالی، زنبوردار و صیاد، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، خادمین مساجد، گروه‌های توافقی، باربران، مُقرری بگیرانِ بیمه بیکاری در شعبه زیراب ۴ هزار و ۲۹۲ نفر اصلی، ۵ هزار و ۹۱۴ نفر تبعی و در مجموع ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر هستند.

علی خناری، افزود: مجموع تعهدات کوتاه‌مدت ما ۲۶ میلیارد ریال و تعهدات بلندمدت هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال در شعبه زیراب است که شامل ۲۵ مورد بارداری، ۱۰۲ مورد دستمزد، ۳۶۰ مورد بیمه بیکاری، ۸ مورد ازدواج، ۱۷ مورد کفن‌ودفن، ۲۳۰ مورد پروتز و اروتز بود.

وی افزود: کارگاه فعال زیراب به تعداد ۶۷۴ کارگاه و تعداد ۲ هزار و ۱۵۴ کارگاه نیمه‌فعال است.

وی از وصولی۴۸۱ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: بزرگترین بدهکار به تأمین‌اجتماعیِ زیراب سه و نیم میلیارد تومان بود که تقسیط شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول