اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستاوردهای سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به قزوین چه بود؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در گفت و گو با خبرگزاری فارس به تشریح مصوبات و دستاوردهای سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این استان پرداخت.

دستاوردهای سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به قزوین چه بود؟

علیرضا خزائلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن تشریح مصوبات سفر یک روزه سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منطقه الموت استان قزوین اظهار کرد: توسعه زیر ساخت های خدماتی و رفاهی موجود در قلعه لمبسر شهر رازمیان از تاکیدات وزیر در جریان این سفر بوده است.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات جهت شروع عملیات کاوش های باستان شناسی در قلعه لمبسر از دیگر دستورات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در ادامه ضمن اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به رفع موانع موجود میان سرمایه گذار منطقه گردشگری دریاچه اوان و اهالی این منطقه اذعان کرد: امروز دغدغه های مردم روستای اوان و سرمایه گذار را شنیده و نسبت به رفع مشکلات پیش رو دستورات لازم را صادر کرد.

خزائلی اضافه کرد: از دیگر مصوبات سفر امروز به منطقه الموت ایجاد پارکینگ و ساخت سرویس های بهداشتی در روستای گازرخان الموت شرقی بوده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: احداث ۶ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی بومی منطقه در اقامتگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در روستای تاریخی گازرخان مورد تاکید وزیر قرار گرفت.

وی همچنین گفت: وزیر دستورات لازم را جهت بازنگری حریم اطراف قلعه حسن صباح منطقه الموت شرقی صادر کرد که به سرعت مورد بحث و بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از ساخت کمربندی منتهی به قلعه حسن صباح خبر داد و افزود: با دستور وزیر، کمربندی روستای گازرخان به قلعه حسن صباح احداث خواهد شد.

خزائلی یادآور شد: ساماندهی بقعه چهار انبیا در شهر قزوین نیز از دیگر تاکیدات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان این سفر یک روزه بود.

وی در پایان گفت: توسعه فضا و اماکن جهت عرضه محصولات صنایع دستی از دیگر مصوبات سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان قزوین بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول