اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن: ترکیه فاصله زیادی تا پیوستن به اتحادیه اروپا دارد

وزیر دفاع انگلیس علاوه بر اینکه گفت اوکراین در حال حاضر نمی‌تواند به ناتو بپیوندد، تصریح کرد که ترکیه فاصله زیادی تا پیوستن به اتحادیه اروپا دارد.

لندن: ترکیه فاصله زیادی تا پیوستن به اتحادیه اروپا دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بن والس» وزیر دفاع بریتانیا از اجلاس سران ناتو در «ویلنیوس» لیتوانی به شبکه «سی ان ان» گفت که اوکراین تنها پس از پایان جنگ با روسیه می‌تواند به ناتو بپیوندد.

وی تصریح کرد که اوکراین باید «هرچه سریع‌تر به ناتو بپیوندد» اما تنها پس از آن‌که عملیات نظامی روسیه در اوکراین «به پایان برسد».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌‌جمهور اوکراین مدت‌هاست که خواهان پیوستن به ائتلاف ناتو است اما بسیاری از اعضای ناتو درباره پذیرش اوکراین در این ائتلاف در شرایطی که هنوز در جنگ است، تردید دارند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه هفته جاری به سی ان ان گفت که اوکراین هنوز آمادگی پیوستن به ناتو را ندارد و این پیامی است که والس نیز در مصاحبه خود با سی ان ان، تکرار کرد.

والس در این خصوص گفت: «من کاملاً با آمریکا موافق هستنم و ما نمی‌توانیم در بحبوحه جنگ ، یک عضو جدید داشته باشیم. چنین اقدامی تنها، جنگ را وارد ائتلاف می‌کند».

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد که قبل از پذیرش اوکراین در ناتو، اعضای ناتو باید «با یکدیگر همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که روسیه در...حمله غیرقانونی خود به اوکراین شکست می‌خورد». زمانیکه جنگ اوکراین به پایان رسید، ناتو باید آمادگی داشته باشد که اوکراین را به عنوان یک عضو جدید بپذیرد.

این مقام انگلیسی ادامه داد: «با توجه به سیاست درهای باز ما، مهم است که تصریح کنیم که ما معتقدیم که اوکراین به ناتو تعلق دارد. اوکراین یکسری گام‌های لازم را برای ورود انجام داده است که شامل تقویت ارتش و از بین بردن فساد می‌شود».

والس سپس تأکید کرد: «هر زمان که این درگیری به پایان رسید، ما باید آمادگی داشته باشیم که هرچه سریع‌تر اوکراین را وارد ناتو کنیم».

بن والس همچنین از چراغ سبز ترکیه برای پیوستن به ناتو استقبال کرد و گفت که سوئد اقداماتی را برای مواجهه با تهدیدات گروه تروریستی کردهای ترکیه انجام داده است که موافقت ترکیه را جلب کند.

وی در پاسخ به امتیازاتی که به ترکیه داده شده است از جمله ارائه جنگنده اف-16 یا تسریع عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تا با عضویت سوئد به ناتو موافقت کند، گفت: «من نمی‌دانم امتیازات بیشتری داده شده یا خیر اما ترکیه فاصله زیادی تا عضویت در اتحادیه اروپا دارد».

والس ادامه داد که «جامعه بین‌الملل برای مدت طولانی با ترکیه گفت‌وگو کردند تا آن‌ را متقاعد کنند که پیوستن سوئد به ناتو به نفع همه است».

اقدامات اخیر ترکیه در موافقت با عضویت سوئد در ناتو و استقبال از عضویت اوکراین در این ائتلاف موجب واکنش روسیه شده است به طوریکه رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت که ترکیه با تصمیمات تحریک‌آمیز خود درحال تبدیل‌شدن به یک کشور غیردوست است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول