اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: تک‌تک آحاد مردم در روشنگری و نشر خوبی نقش دارند‌

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور گفت: تک‌تک آحاد مردم در روشنگری و نشر خوبی نقش دارند‌ که در این خصوص ما معتقدیم حتی نوجوان‌ها نیز در فضای مجازی می‌توانند پرچم‌دار تبیین حق، روشنگری و حقمداری باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: تک‌تک آحاد مردم در روشنگری و نشر خوبی نقش دارند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور در آئین معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران که امروز در شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: اسلام آئین الفت، وحدت، انجسام و اتحاد است و ما اسلام ناب را این‌گونه از امام خمینی(ره) دریافت کردیم که حضرت آقا در توصیف ایشان می‌فرمایند «هنر بزرگ امام(ره) وحدت بود».

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام بین مردم ستون مکتب امام(ره) است، ادامه داد: ما بدنبال عرضه مکتب امام(ره) هستیم؛ البته باید مراقب باشیم که از هر حرف حقی نیز اراده باطل هم می‌تواند صورت گیرد؛ ما به اقامه و تبیین اسلام ناب مکلف و موظفیم و این یک وظیفه روحانیتی، مسلمانی و حق‌مدارانه برای همه مردم است؛ هرچند در این خصوص حتماً از علما توقع پیشرانی وجود دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور با اشاره به گردهمایی عظیم مردم در روز غدیر در شهرستان‌های استان تهران، افزود: ما در این روز شاهد بودیم که محبت مولا در دل‌ها غلیان کرد؛ لذا باید توجه داشت که اگر زمینه‌ها را فراهم و رسالت‌های تبیینی اسلام ناب را به خوبی تبیین کنیم، مانند روز غدیر باطن تجلی می‌کند و چشمگیر می‌شود.

حجت الاسلام قمی ضمن اشاره به اینکه دلیل ارادت مردم به امیرالمومنین(ع)، حق‌مدار بودن علی و علی‌مدار بودن حق است، تصریح کرد: اگر یک قدم از حق کوتاه آییم، جوابی برای گفتن نداریم لذا خوش به حال کسانی که زمینه‌ساز چنین تبیین و تبلیغی هستند.

وی با ذکر اینکه هویت مردم ما در طول تاریخ با حق و حق‌مداری گره خورده است، بیان کرد: تصور اینکه صرفاً ما تبلیغ و تبیین اسلام ناب را انجام می‌دهیم، اشتباه است چونکه توان مردم با توان دستگاه‌ها در تبلیغ و تبیین حق قابل مقایسه نیست و اصل کار تبلیغی و فرهنگی را مردم انجام می‌دهند؛ لذا باید زمینه را برای مردم بیشتر فراهم کنیم. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور با اشاره به اهتمام بر نقش زنان در تبیین حقایق، به وظیفه حوزه‌های علمیه و علما در پشتیبانی محتوایی مردم و تبیین‌گران اشاره کرد و گفت: باید با جامعه با زبان خودش صحبت کرد و حتی بر معاند و کافر و غیره هم نباید راه گفت‌وگو را بست؛ تک‌تک آحاد مردم در روشنگری و نشر خوبی نقش دارند‌ که در این خصوص ما معتقدیم حتی نوجوان‌ها نیز در فضای مجازی می‌توانند پرچم‌دار تبیین حق، روشنگری و حقمداری باشند.

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سطوح نقشه دشمن این است که تصویر وارونه‌ای و ضعیفی از مردم را به خودشان منعکس کند، تشریح کرد: چندی پیش در منطقه‌ای از تهران افکارسنجی انجام دادیم و از عابران این سوال که «به‌نظر شما چند درصد از مردم با این معیارها مصداق بی‌حجابی یا بدحجابی مفتضح هستند؟» پرسیده شد که میانگین عددی پاسخ‌های آن‌ها ۴۷/۵ درصد بود، در صورتی که بعد از آن یک پژوهش و سرشماری در همان منطقه با همان سنجه‌ها از طریق یک مرکز پژوهشی معتبر در دانشگاه تهران انجام شد و نتیجه ۷ درصد بود که این به معنای همان تصور اشتباه جامعه از خودش است.

وی با ذکر اینکه ریشه‌ای‌ترین جهاد، امید است و باید در این مسیر گام برداریم، ادامه داد: باید باطن مردم و خوبی جامعه را توسط خود مردم به خودشان نشان داد تا مردم از روایت نکردن این مسائل و تحت تاثیر فعالیت غول‌های رسانه‌ای دنیا دچار یاس و ناامیدی نشوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور در خصوص معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، گفت: ما به دنبال افزایش توان شهرستان‌ها هستیم و در باب اهمیت این موضوع، اداره کل شهرستان‌های استان تهران برای تمرکز و اهتمام بر مسائل شهرستان‌ها ایجاد شد که در این خصوص امیدواریم با تعامل با حوزه‌های علمیه، ائمه جماعت که قطب فرهنگی شهرستان‌ها باید باشند و تعامل و همدلی با جمع‌های مختلف، گام‌های موثری برداشته شود.

حجت الاسلام قمی در پایان با اشاره به اینکه موفق‌ترین نیروی استان که اهل تهران است و در عین توانمندی‌، بر منطقه تسلط کافی دارد برای مدیریت انتخاب شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در گام دوم انقلاب سختی‌ها بیشتر است و شکست‌ها آثار تخریبی بیشتری دارند اما فتوحات هم چشمگیرترند که در این رابطه نیازمند تلاش، همت و همدلی هستیم و اینکه دیوارهای سازمانی و دستگاهی بین خود را جدی نگیریم تا با اراده جمعی برای محوریت‌ دادن به مردم و مجموعه‌‌های مردمی شاهد دستاوردهای بزرگ باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول