اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عشایر توان خودکفا کردن کشور در تولید گوشت قرمز را دارند

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: در کشور صد هزار تن کسری تولید گوشت داریم و اگر هر خانوار عشایر ۵ تا ۱۰ بره پرواری اضافه کند، می‌توانیم جشن خودکفایی گوشت را در کشور برگزار کنیم.

عشایر توان خودکفا کردن کشور در تولید گوشت قرمز را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر استان اصفهان در جلسه شورای عشایری شهرستان سمیرم با اشاره به جمعیت یازده هزار و ۲۰۰ نفر شهدای عشایر اظهار داشت: نزدیک به صد نفر از شهدای عشایر از شهرستان سمیرم هستند.

وی افزود: جامعه عشایری استان اصفهان ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ هزار نفر آن ایل قشقایی، ۳۰ هزار نفر ایل بختیاری و ۵ هزار نفر آن ایل جرقویه است.

اسفندیاری تصریح کرد: عشایر استان اصفهان ۳۰ درصد پروتئین و گوشت قرمز، ۷ هزار تن لبنیات، ۷۰۰ تن عسل استان را تأمین‌ می‌کنند و ۱۲۰ هزار تن سیب درختی شهرستان سمیرم نیز متعلق به عشایر است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان خاطرنشان کرد: یک و نیم تا ۲ میلیون هکتار از منابع ملی استان در اختیار جامعه عشایری است و نزدیک به ۳۵ درصد تولیدات صنایع دستی استان متعلق به جامعه عشایری است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی(ره) عشایر ذخائر انقلاب هستد، بیان کرد: امام خمینی(ره) مهم‌ترین جمله در طول تاریخ را برای عشایر بیان کردند که شامل درستکاری، مولد بودن، شجاع بودن، ایثارگری و شامل تمام خصایص عشایر است.

اسفندیاری عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری از مسؤولان خواست تا کاری کنند که عشایر به رفاه نسبی برسند، کارهای خوبی برای عشایر انجام شده و از برنامه دوم تا ششم شاخص‌های توسعه که قبل از انقلاب زیر ۵ درصد و ۱۰ درصد بود در حال حاضر به ‌۶۵ و ۷۵ درصد رسیده که از افتخارات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان ادامه داد: امور عشایر به تنهایی نمی‌تواند برق، دکل مخابراتی، بهداشت و درمان را برای عشایر تأمین کند ولی قانون آئین ‌نامه‌ ساماندهی عشایر مصوبه هیأت دولت است تا هر دستگاهی متناسب با بودجه و وظیفه‌ای که دارد به عشایر خدمت‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: در کشور ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز نیاز است که در حال حاضر ۸۰۰ هزار تن آن تولید می‌شود و صد هزار تن کسری داریم و اگر هر خانوار عشایر ۵ تا ۱۰ بره پرواری اضافه کند، می‌توانیم جشن خودکفایی گوشت را در کشور برگزار کنیم.

اصغر هدایت فرماندار سمیرم در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات و درخواست‌های نمایندگان عشایر گفت: اولویت‌بندی مشکلات و درخواست نمایندگان عشایر برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بخشی از این درخواست‌ها در دستور کار است و در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: از تمام خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی که بالغ بر ۴ دهه در کشور، استان و شهرستان به ویژه مناطق عشایری داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان عشایر در جلسه شورای عشایری به بیان مشکلات و درخواست‌های خود از جمله راه، منابع طبیعی، دکل مخابراتی، آنتن دهی، ایلیار سرپناه پرداختند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول