اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اغتشاشات سال گذشته، ماحصل امضای سند ۲۰۳۰ در دهه گذشته بود

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این کم حجابی، کشف حجاب‌ها و اغتشاشات سال گذشته نتیجه امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو است که بعضی کشورهای اسلامی مثل عراق و عربستان و حتی دولت گذشته ایران امضا کردند.

اغتشاشات سال گذشته، ماحصل امضای سند ۲۰۳۰ در دهه گذشته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز  در همایش ملی چادرهای آسمانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه، عفت و پاکدامنی از خصلت‌های مردم بلندمرتبه و شریف است، اظهار کرد:  انسان‌های شریف و باشخصیت در جامعه به عفاف و پاکدامنی وصف می‌شوند و کسانی که این سرشت انسانی را نداشته باشند از درجه انسانیت ساقط هستند.

وی افزود: مسئله پاکدامنی و عفاف یکی از مسائل فطری آدمی است همان طور که خداوند انسان را با سرشت معنویت، عدالت خواهی و انسانیت خلق کرده است بنابراین کسی که پاکدامنی را از دست می‌دهد از مرتبه انسانیت سقوط می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتباط حجاب و پاکدامنی تنگاتنگ است، گفت: بدون حجاب و پوشش شرعی نگه داشتن عفاف و پاکدامنی صرف تخیل است، پاکدامنی مثل یک گوهر گران‌بهاست که نیاز به صدف دارد.

حیدری بیان کرد: همه شرایع اسلامی برای نگهداری عنصر عفاف، مسئله حجاب را تشریح کردند و این یکی از مسلمات همه شرایع آسمانی است.

وی عنوان کرد:  یکی از افتخارات تاریخ ایران باستان این است که یک زن بی‌حجاب را در تاریخ خود نشان نداده و این جزء افتخارات کشور ما ایران است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اشاره  فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه حجاب مبنی بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، افزود: حرام شرعی بر اساس آیات قرآن، روایات و اجماع فقهای همه مسلمانان حرام است و حرام سیاسی آن چون که در راستای خواسته‌استعماری است حرام سیاسی است.

حیدری با تاکید بر اینکه مسئله کشف حجاب مهمترین حادثه‌ای است که در یک قرن اخیر در کشور ترکیه و به دنبال آن در ایران مطرح شده، گفت: مهمترین هدف کشف حجاب زمینه سازی برای استعمار، وابسته کردن اقتصادی، فکری، معنوی و سیاسی ملت‌های مسلمان نسبت به کشورهای استعماری است.

نماینده مردم خوزستان ادامه داد و گفت: برهنگی و کشف حجاب اولین رهاورد استعمار در کشورهای اسلامی بود که در ایران در زمان رضاشاه پیاده شد و با اعتراض شدید مردم مسلمان ایران در جای جای ایران اسلامی مواجه شد. اوج مقاومت ضدکشف حجاب درمشهد بود. درخوزستان هم حرکتهای گسترده‌ای مخصوصا درخرمشهر ودشت ازادگان اتفاق افتاد که در اسناد رسمی هم منعکس شده است.

وی در ادامه به کشف حجاب و کم حجابی در کشورهای اسلامی و حتی ایران در دهه اخیر اشاره کرد و گفت: این کم حجابی، کشف حجاب‌ها و اغتشاشات سال گذشته نتیجه امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو است که بعضی کشورهای اسلامی مثل عراق و عربستان و حتی دولت گذشته ایران امضا کردند. البته به خاطر مخالفت صریح و علنی مقام معظم رهبری(مد) رسما لغو گردید ولی متاسفانه عملا در بعضی جاها اجرایی شد و حتی بودجه‌ای برایش باپوششهایی تصویب کردند.

حیدری با اشاره به اینکه هدف از تنظیم این سند، فاسد کردن دانش آموزان دختر و پسر از طریق آموزش و پرورش و جایگزینی سبک زندگی غربی به جای اسلامی است گفت: اغتشاشات سال گذشته ماحصل امضای همین سند بود منتها با کیاست مقام معظم(مد) رهبری و حضور ملت ایران در صحنه و مجاهدت‌های نیروهای خدوم انتظامی، بسیج و سربازان گمنانم امام زمان(عج) جنگ ترکیبی دشمنان و توطئه آنان خنثی گردید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول