اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آتش‌سوزی بیش از هشت میلیارد ریال به مزارع و باغات سردشت خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: آتش‌سوزی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مزارع و باغات این شهرستان خسارت زد بطوریکه ۲۴ هکتار گندم‌زار، چهار هکتار تاکستان و چهار هکتار مرتع و جنگل طعمه حریق شد.

آتش‌سوزی بیش از هشت میلیارد ریال به مزارع و باغات سردشت خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدعلی پور اظهارداشت: در این آتش سوزی که عصر دیروز (دوشنبه) در روستای کانی‌گویژه و گراوان روی داد در مجموع ۳۲ هکتار از مراتع، مزارع و تاکستان‌های بهداین منطقه طعمه حریق شد.

وی گفت:خسارت بخش زراعی ۶ میلیارد ریال و بخش باغی نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: با بیان اینکه بخش زیادی از محصول کشاورزان و باغداران این منطقه در آتش سوخت، گفت: این آتش سوزی به کمک کشاورزان، ماموران آتش نشانی شهرداری ربط و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مهار و از سرایت بیشتر آن به مزارع و مراتع منطقه جلوگیری به عمل آمد.

علی پور با اشاره به اینکه آتش زدن عمدی مزارع پس از برداشت محصول ممنوع است، اضافه کرد: این اقدام باعث از بین رفتن ذخایر خاک و موجودات دیگری می‌شود که برای تغذیه خاک مفید هستند.

وی ادامه داد: امسال در این شهرستان در مجموع هشت هزار گندم کشت شده که از این مقدار ۲ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول