اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دانش آموزان قمی به اردوی راهیان پیشرفت می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: دانش‌آموزان استان در راستای تفاهم‌نامه این اداره کل با شرکت گاز قم برای آشنایی با توانمندی‌های کشور به ویژه در بخش پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به اردوی راهیان پیشرفت می‌روند.

دانش آموزان قمی به اردوی راهیان پیشرفت می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قم، علی‌رضا رحیمی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اعلام خبر برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای دانش آموزان قم اظهار کرد: این طرح که در راستای توافق‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت نفت شکل گرفته و درقم اجرایی خواهد شد،‌ دانش آموزان،‌ معلمان و دانشجو معلمان در این استان از ابتدای مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید در اردوی راهیان پیشرفت شرکت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: ما این اردو را در راستای جهاد تبیین تقویت کرده و آمادگی کامل داریم که به بهترین نحو آن را برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و معلمان با پیشرفت‌ها و توانمندی‌های بالای کشور به اجرا بگذاریم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: اولویت اول ما در اجرای این طرح مهم دانشجو معلمان با توجه به نقش تاثیرگذاری که در این کلاس‌های درس دارند ، خواهد بود ،‌سپس معلمان جوان ، سایر معلمان و در نهایت دانش‌آموزان در اردوی راهیان پیشرفت شرکت می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۴۸۱ مدرسه این استان مشغول به تحصیل بودند، اظهار داشت:‌ برگزاری این گونه اردوها برای مثبت‌اندیشی آحاد جامعه نقش مهمی دارد لذا اداره‌کل آموزش و پرورش قم تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان پیشرفت انجام خواهد داد.

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز قم نیز دراین جلسه اظهار داشت: در راستای توافقنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت نفت به منظور تشکیل اردوهای راهیان پیشرفت ، شرکت گاز قم آمادگی کامل خود را برای برگزاری این اردوها اعلام می‌کند.

خوش‌لهجه افزود:‌ پالایشگاه‌های قم ،‌پتروشیمی استان مرکزی، پالایشگاه‌های تهران و دیگر مراکز مرتبط با شرکت نفت و گاز اولویت‌های بازدید دانش آموزان و معلمان استان می‌باشد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گرفته‌است.

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم با برپایی این اردوها ، دانش آموزان و معلمان را با پیشرفت‌های گسترده کشور در بخش های مختلف بویژه نفت و گاز آشنا کنیم و اتفاقات خوب و کم نظیری که در نظام جمهوری اسلامی در راستای خودکفایی صورت گرفته را برای آنان تبیین کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز قم همچنین با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استفاده درست از آن، نقش خانواده‌ها و معلمان را برای تبیین مساله با اهمیت دانست و گفت: دانش آموزان با راهنمایی‌های درست خانواده‌ها و معلمان می‌توانند، همیاران خوبی در راستای صرفه‌جویی انرژی باشند و این امر زمینه توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر را در کشور فراهم می‌کند.

پایان پیام/78039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول