اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش کشف پرونده‌های سازمان یافته قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال تمرکز کشف کالای قاچاق بر روی پرونده‌های کلان و سازمان یافته بود که با افزایش صددرصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

افزایش کشف پرونده‌های سازمان یافته قاچاق در اصفهان

سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری انتخاب شده مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و به همین دلیل فراجا از ابتدای سال این موضوع را به صورت جدی دنبال کرده و در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

وی افزود: جلسات قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق فرماندهی انتظامی استان اصفهان به صورت مرتب و منظم و با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزار شده و با همکاری و هم‌افزایی خوبی که ایجاد شده شاهد افزایش برخورد با قاچاقچیان کالا نسبت به سال گذشته بودیم.

هاشمی‌فر گفت: با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس امنیت اقتصادی و سایر بخش‌ها و یگان‌های انتظامی استان در مدت ۳ ماهه سال جاری ۴ هزار میلیارد ریال انواع محموله‌های کالای خارجی قاچاق حین ورود به استان اصفهان شناسایی و کشف شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال تمرکز کشف کالای قاچاق بر روی پرونده‌های کلان و سازمان یافته بود، بیان کرد: در این مدت کشف پرونده‌های سازمان یافته قاچاق با افزایش صددرصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی کشف پرونده‌های قاچاق کالا با ارزش یک میلیارد تومان گفت: در این مدت ۹۰۶ نفر به جرم فعالیت در زمینه تهیه و توزیع و حمل کالای قاچاق دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و ۴۵۰ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شدند.

هاشمی‌فر از تشدید طرح‌های مقابله با قاچاق کالا خبر داد و عنوان کرد: تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استان تحت نظارت و کنترل و رصد هوشمندانه ماموران پلیس قرار دارد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب برای کسب منافع شخصی خود به اقتصاد و تولید کشور ضربه وارد کنند و باعث ورشکستگی کارگاه‌های تولیدی و بیکاری جوانان و کارگران شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هر محموله‌ای که فاقد مدارک معتبر گمرکی و مجوزهای قانونی باشد از نظر پلیس قاچاق محسوب میشود و برابر قانون نسبت به توقیف آن اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: به کسانی که در این خصوص فعالیت می‌کنند هشدار می‌دهم که فعالیت مجرمانه آنان از دید چشمان تیزبین پلیس پنهان نمی‌ماند و مطمئن باشند که اصفهان استانی نا امن برای این گونه مجرمان خواهد بود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول