اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پخش جلسات دفاع پایان‌نامه دانشجویی از تلویزیون

برنامه «پایان‌نامه» با هدف معرفی دستاورد‌های علمی دانشگاه‌های برتر کشور، جلسات دفاع پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله دکتری به‌صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پخش جلسات دفاع پایان‌نامه دانشجویی از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری فارس، ندا سپانلو مدیر گروه علم و فناوری شبکه چهار سیما درباره برنامه «پایان نامه» گفت: هدف اصلی این برنامه بیان دستاورد‌های علمی در کنار آشنایی با جلسات دفاع برای علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌های دانشگاهی در قالب پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری‌، منابع غنی و سرمایه‌های انباشته‌ای از علم و فناوری هستند که چندان در رسانه ملی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.  

سپانلو گفت: ماحصل پژوهش و تلاش‌های علمی دانشجویان در جلسه دفاع از پایان‌نامه و رساله‌هایی که در بسیاری مواقع به دنبال پاسخ‌هایی برای مسائل مهم ملی است، از پویایی، نشاط و تأثیرگذاری برخوردار بوده و می‌تواند برای تماشاگران و جامعه علمی کشور مفید باشد.

وی با اشاره به این که پخش زنده ارائه این گونه رساله‌ها از رسانه ملی، برای بسیاری از محققان، پژوهشگران و دانشجویان، حاوی مطالب آموزنده و انتقال‌دهنده دانش و تجربه است، گفت: این برنامه برای فعالیت‌های علمی علاقه‌مندان، کمک‌کننده است و نقش مهمی در تقویت مهارت‌های تحقیقاتی و نگارشی دانشجویان ایفاء کند. 

مدیر گروه علم و فناوری شبکه چهار ادامه داد: «پایان‌نامه» بدون دخل و تصرف در ساختار جلسه دفاع و به‌صورت یک ناظر بر فرآیند دفاعیه، مخاطب را به همراهی با یک جلسه دفاع دعوت می‌کند و موضوعات و جلسات برنامه با داوری و ارزیابی توسط دانشگاه‌های برتر کشور برگزیده می‌شود.

سپانلو خاطرنشان کرد: انتخاب موضوع پایان‌نامه و هماهنگی‌های لازم برای پخش زنده جلسه دفاع از پایان‌نامه در محل دانشگاه، نیازمند ارتباطات و هماهنگی‌های فشرده و گسترده‌ای است که به همین منظور تعاملات مؤثری با دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، شهید بهشتی، خوارزمی، الزهرا و دیگر دانشگاه‌های کشور صورت گرفته است.

زمان برنامه تا حدود زیادی بستگی به آمادگی هیأت داوران و مشاوران حاضر در جلسه دفاع دارد و اینکه تا چه اندازه صلاح بدانند پرسش و پاسخ در خصوص پایان نامه به صورت زنده پخش شود.  

وی تاکید کرد: این برنامه تلاش می‌کند با کمترین تأثیرگذاری در نمره و درجه پایان‌نامه، پویایی و چالش‌های در خصوص نحوه ارائه، روش تحقیق و تلاش دانشجو را به تصویر بکشد. 

حداقل زمان برنامه درخصوص پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ۶۰ دقیقه و در مورد پایان‌نامه‌های دکتری ۷۵ دقیقه است و در گروه علم و فناوری شبکه چهار سیما تولید می‌ شود و از اسفند ۱۴۰۱ در حال پخش است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول