اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ارتقای سلامت عمومی از محورهای عدالت اجتماعی است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: سلامتی عمومی یکی از محورهای اصلی عدالت و توسعه جوامع در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی به شمار می رود.

ارتقای سلامت عمومی از محورهای عدالت اجتماعی است

دکتر احسان نظری رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، سلامتی عمومی را یکی از محورها و شاخصه های اصلی عدالت و توسعه جوامع در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی برشمرد و گفت: بنابراین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کامل، کیفی و مطلوب با همکاری مردم از طریق مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت به تمامی اقشار جامعه از جمله اقدامات موثر در راستای ارتقا سلامت جامعه و توانمند سازی مردم محسوب می شود.

وی در خصوص اقدامات و خدمات ارائه شده در مرکز بهداشت شهرستان ایلام توضیح داد: تمام خدمات بهداشتی و درمانی اعم از مراقبت‌های پیش و حین بارداری، پس از زایمان، مراقبت کودکان، افراد میانسال و سالمندان، سلامت باروری، سلامت روان افراد، بهداشت دهان و دندان، سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس، بهبود تغذیه، آموزش راه های بهره مندی از سلامت، شناخت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی، سلامت محیط و کار نظیر امنیت غذایی، بهداشتی و سلامت کارگران در محیط کار و تربیت بهورز در مجموعه مرکز بهداشت شهرستان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام ادامه داد: ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای ارائه دهنده خدمت، رفع نواقص تجهیزاتی و اداری ستاد و مراکز تابعه در حد بودجه جاری، تامین امنیت شغلی کارکنان، ساماندهی حوزه اموال و انبارهای مرکز بهداشت شهرستان، رفع کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف و مراکز تابعه، برنامه نظارت و پایش دوره‌ای از مراکز و پایگاه‌های سلامت تابعه به منظور رفع مشکلات محیطی، کسب رتبه برتر در حوزه های مختلف جوانی جمعیت، واحدهای بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، سلامت روان، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیره از مهمترین دستاوردهای این مجموعه است.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت شهرستان ایلام همسو و همگام با سایر ادارات ارائه‌دهنده خدمت به زائران اربعین آمادگی کامل را دارد و در راستای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد اربعین در تمامی نقاط به خصوص ایستگاه‌های زوار نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خدمت می‌ کند.

نظری بیان داشت: جهت خدمات در اربعین در نقطه صفر مرزی هر ساله کارکنان این مرکز طبق جدول زمانبندی در پایانه مرزی حاضر و همگام با سایر ارگان‌ها به زوار ارائه خدمت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز بهداشت شهرستان ایلام به تبعیت از جمعیت و مرکزیت استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده بطوریکه این مجموعه دارای ۹ مرکز شهری، هشت پایگاه سلامت، یک مرکز شهری-روستایی، چهار مرکز روستایی، ۱۵ خانه بهداشت، یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج و یک مرکز مشاوره بیماری‌ های رفتاری است.

تعداد ۱۰۵ مراقب سلامت شهری و روستایی شامل ۷۹ شهری و ۲۶ روستایی، ۳۹ پزشک، ۲۲ بهورز و ۲۳ مامای شهری و روستایی به همشهریان ارائه خدمت می‌کند و کل نیروهای ستادی و محیطی مرکز حدود ۴۰۰ نفر هستند.

شهرستان ایلام مرکز استان ایلام و طبق آخرین سرشماری دارای ۲۳۵ هزار و ۱۴۴ نفر جمعیت که پرجمعیت ترین شهرستان استان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول