اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

نسل آینده ارتش با 14 فناوری‌ موثر در تولید قدرت آشنا می‌شود

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه نسل آینده ارتش با 14 فناوری‌ راهبری و مهم آشنا خواهند شد، گفت: این فناوری‌ها قدرت‌آفرین هستند و محیط آینده دفاعی متأثر از آنها خواهد بود.

نسل آینده ارتش با 14 فناوری‌ موثر در تولید قدرت آشنا می‌شود

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: صبح دوشنبه ۱۹ تیرماه دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم گرامیداشت نودمین سالگرد تأسیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) از ورود ارتش به مطالعه و تحقیق درباره ۱۴ فناوری شالوده‌شکن خبرداد و گفت که تحقیق و بررسی درباره فناوری‌های شالوده‌شکن را در دستور کار خود داریم.

فناوری‌های شالوده‌شکن به فناوری های مهم و راهبردی گفته می شود. البته نیروهای مسلح چندین سال است در حوزه علوم و فناوری‌های نوظهور ورود کرده‌اند. ارتش نیز به‌عنوان یکی از این نیروها در این حوزه وارد شده و فعالیت‌هایی نیز انجام داده است.

در همین راستا، امیر محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز پیش‌تر گفته بود که این دانشگاه در حوزه‌های کوانتوم، هوش مصنوعی، واقعیت‌ مجازی و متاورس مشغول به فعالیت است و پژوهکشده‌های مربوطه فعالیت و پژوهش دراین حوزه را دنبال می‌کنند.

امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، در این باره و با اشاره به رصد حوزه فناوری‌هایی که به حوزه دفاع ورود پیدا کرده‌اند، گفت: ما هنگامی که این فناوری ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، ۱۴ مورد از آن‌ها بیشترین ورود را در ایجاد قابلیت و قدرت دفاعی و بیشترین تاثیرات در تولید قدرت داشتند.

وی افزود: ما پس از رصد حوزه‌های مختلف، این ۱۴ مورد را به عنوان محورهای علوم شالوده‌شکن آینده دسته‌بندی و آن‌ها را در دانشگاه‌ها به عنوان علوم‌پایه مطرح می‌کنیم. در واقع، با این کار برای فردای ارتش پایه‌سازی می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ارتش با اشاره به ۱۴ علم راهبردی مورد مطالعه ارتش تصریح کرد: این ۱۴ فناوری جزو فناوری‌هایی هستند که محیط آینده دفاعی متأثر از این‌ها و قدرت‌آفرین خواهند بود. هوش مصنوعی، کوانتوم، صوتیات، علوم شناختی، سایبر، پهپاد و... جزو این علوم هستند. این‌ علوم در حال مبانی‌سازی هستند و نسل آینده ارتش با این مفاهیم و مبانی آشنا می‌شوند.

امیر شیخ در پایان خاطرنشان کرد: شعار مبنایی ارتش این است که دانشجو را باید برای فردا آماده کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول