اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور و رهبر ملی ترکمنستان با «شوکت میرضیایف»

رئیس جمهور و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در تماس‌های جداگانه تلفنی پیروزی رئیس جمهور فعلی ازبکستان در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را به وی تبریک گفتند.

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور و رهبر ملی ترکمنستان با «شوکت میرضیایف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور و «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در تماس‌های جداگانه تلفنی «شوکت میرضیایف» را به مناسبت پیروزی در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تبریک گفتند.

رئیس جمهور ترکمنستان طی این گفت‌وگو پیروزی رهبر ازبکستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را صمیمانه تبریک گفت و برای وی سلامتی و کامیابی بیشتر در این سمت پرمسئولیت دولتی آرزو کرد.

وی نتایج رای‌گیری را نشان‌دهنده اعتماد مردم به میرضیایف و سیاست خلاقانه وی خواند و گفت که تحت ریاست وی ازبکستان دستاوردهای بالایی را در مسیر توسعه اقتصادی و اجتماعی نشان می‌دهد و اقتدار بین‌المللی آن در حال افزایش است.

بردی‌محمداف ضمن ابراز این سخنان بر سهم بزرگ شخصی میرضیایف در تقویت گفت‌وگوی سنتی دوستانه بین ترکمنستان و ازبکستان تاکید کرد.

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به نوبه خود ضمن تبریک به رئیس جمهور ازبکستان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تایید حمایت سراسری مردم از مسیر سیاسی میرضیایف، تحولات و اصلاحات اجتماعی و اقتصادی تحت رهبری وی، عنوان کرد.

رئیس جمهور ازبکستان به نوبه خود با تشکر از تبریکات صمیمانه، تاکید کرد که «تاشکند» برای پیوندهای دوستی و حسن همجواری با «عشق آباد» ارزش قائل است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر در نتیجه تلاش‌های مشترک هدفمند، همکاری دوجانبه با محتوای جدید غنی شده است.

دو طرف در پایان این تماس تلفنی ابراز اطمینان کردند که روابط سنتی بین ترکمنستان و ازبکستان به تدریج توسعه  تعمیق خواهد یافت.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول