اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

واکسیناسیون ۲۱ هزار راس دام در مناطق صعب العبور لالی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لالی گفت: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی صعب العبور و سخت گذر سروند لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و نیروهای اداره دامپزشکی برگزار گردید.

واکسیناسیون ۲۱ هزار راس دام در مناطق صعب العبور لالی

به گزارش خبرگزاری فارس از لالی، عظیم کریمی دزفولی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی صعب العبور و سخت گذر سروند شهرستان لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و  نیروهای اداره دامپزشکی برگزار گردید.

 عظیم کریمی دزفولی در ادامه گفت: در این اردو جهادی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام های منطقه از قبیل واکسیناسیون آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک، هاری در سگ های نگهبان، ویزیت و درمان رایگان و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی  پرداخته شد.

وی برگزاری رزمایش های جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری را یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد که در یک سال گذشته رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

رئیس دامپزشکی شهرستان لالی افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید

وی همچنین افزود: در این اردوی جهادی بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری  آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه گردید.

کریمی در پایان افزود: با توجه با گرم شدن هوا و ازدیاد فعالیت انگلهای خارجی دام و احتمال شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو؛ دوره آموزشی ترویجی در مورد بیماری تب کریمه کنگو به دامداران منطقه ارائه گردید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول