اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انتقاد آیت‌الله فلاحتی از عدم استفاده سازمان‌ها از پایانه‌ها

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به‌ عدم استفاده بعضی سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌ها از پایانه‌های فروشگاهی و دستگاه پوز گفت: برای رفع مشکلات در این بخش، باید همگرایی میان مدیران سازمان امور مالیاتی، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اطلاعاتی و قضا افزایش یابد.

انتقاد آیت‌الله فلاحتی از عدم استفاده سازمان‌ها از پایانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه در دیدار با مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان گیلان با تاکید بر اهمیت اصلِ مالیات در جامعه اظهار کرد: اخذ مالیات در کشورهای دنیا با سیستم‌های ویژه‌ای انجام می‌شود اما در جمهوری اسلامی با توجه به اینکه نظام مبتنی بر اسلام است، طبیعتاً سیستم‌های موجود در غرب در جامعه ما کارساز نیست. 

وی با اشاره به ضرورت انسجام در واردات و صادرات کالا گفت: در واردات و صادرات کالا هنوز نتوانسته‌ایم انسجامی که بعضی کشورها در این زمینه دارند را عملی کنیم و متاسفانه بعضی واردکنندگان تنها به فکر سود خودشان هستند و به نیاز جامعه و مصرف‌کننده نمی‌اندیشند. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان رمز موفقیت کشورها را در رشد صادرات خدمات فنی مهندسی دانست و بیان کرد: عمده‌ترین صادرات کشورها به این بخش اختصاص دارد البته در چند دهه اخیر، در کشورمان اقدامات خوبی در این عرصه انجام شده و اخیراً با توجه به روابط میان آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا، بسترهای لازم فراهم شده است. 

به گفته فلاحتی، گاهی مواقع صدمات و آسیب‌هایی از سوی بعضی افراد که پایبند به ارزش‌ها نیستند به کشور و جامعه وارد می‌شود در حالی‌که بازرگانان و تجار در دنیا معمولاً به قوانین حقوقی و ملی کشورشان پایبند هستند. 

وی با اشاره به‌ عدم استفاده بعضی سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌ها از پایانه‌های فروشگاهی و دستگاه پوز تصریح کرد: برای رفع مشکلات در این بخش، باید همگرایی میان مدیران سازمان امور مالیاتی، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اطلاعاتی و قضا افزایش یابد چراکه‌ عدم همگرایی میان آن‌ها با نظام بانکی و سازمان‌های نظارتی باعث فاجعه خواهد شد. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خطاب به مدیران و معاونین امور مالیاتی استان گفت: نظارت بر زیرمجموعه و نیروهای تحت امر خود را نیز جدی بگیرید زیرا اگر خطایی از یک دستگاه سر بزند، کل نظام زیر سوال می‌رود. 

فلاحتی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم درباره مسئله توجه به امور مالی افزود: در مسئله مالی همه وظیفه داریم مراقبت کنیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول