اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آمادگی جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به مسافران در تابستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: این جمعیت سال گذشته حدود ۳ هزار و ۷۳ ‌عملیات شامل عملیات‌های جاده‌ای، کوهستان، سیلاب، ساحلی انجام داده است.

آمادگی جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به مسافران در تابستان

محمد نوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در عملیات‌های امداد جاده‌ای این جمعیت رتبه اول یا دوم در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ‌۶۰۰ تیم عملیاتی با ۹ هزار و ۵۱۰ نفر نیرو در عملیات‌ها امدادرسانی می‌کنند، افزود: این جمعیت ماموریت‌های دیگری نظیر عملیات کوهستان شامل مفقودی و سقوط در کوهستان، نجات غریق در ساحل زاینده‌رود و امدادرسانی در سیل را در استان اصفهان برعهده دارد.

متقی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برای ارائه خدمات در سفرهای تابستانه، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر عضو ستاد تسهیلات سفر استان است و عمده فعالیت‌های این جمعیت در امداد و نجات جاده‌ای است که تیم‌های این جمعیت با تجهیزات لازم برای امدادرسانی در آماده‌باش‌ کامل بسر می‌برند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: نیروهای این جمعیت بعد از فراگیری آموزش‌های عمومی در دوره‌های آموزش‌ تخصصی هلال‌احمر شامل امداد و نجات در جاده، امداد و نجات در کوهستان، سیلاب، آوار، اسکان اضطراری و حمایت‌های روانی شرکت می‌کنند.

متقی تاکید کرد: امکانات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با حمایت‌های مسؤولان مربوطه متناسب با ماموریت‌های استانی است اما این امکانات برای جایگاه معین استان تهران مناسب نیست و باید امکانات بیشتر و بهتری در اختیار قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور کاروان پزشک در مناطق کم‌برخوردار، تصریح کرد: تیم‌های پزشکی این جمعیت با حضور در مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی در زمینه‌های درمان، ویزیت و توزیع رایگان دارو خدمت‌رسانی می‌کنند که سال گذشته تقریبا دو برابر سهیمه‌ای که داشتیم در استان فعالیت کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان یادآور شد: بسته‌های معیشتی جمعیت هلال‌احمر به‌صورت متمرکز در ایام نوروز و ماه رمضان توزیع می‌شود ماه مبارک رمضان امسال بالغ بر ۱۴هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان اصفهان توزیع شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول