اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح سرکنسولگری قزاقستان در «یکاترینبورگ» روسیه

نخست وزیر قزاقستان به منظور شرکت در نمایشگاه بین المللی صنعتی INNOPROM و مراسم افتتاح رسمی سرکنسولگری قزاقستان در یکاترینبورگ به روسیه سفر کرد.

افتتاح سرکنسولگری قزاقستان در «یکاترینبورگ» روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «علیخان اسماعیل‌اف» نخست وزیر قزاقستان برای شرکت در نمایشگاه بین المللی صنعتی "INNOPROM" در سفری کاری به «یکاترینبورگ» در روسیه وارد شد.

وی ابتدا در مراسم افتتاحیه رسمی سرکنسولگری قزاقستان شرکت کرد.

نخست وزیر قزاقستان از سرکنسولگری خواست تا همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه بین مناطق و شرکت‌های قزاقستان با مناطق روسیه را گسترش دهد و همچنین دسترسی کنسولی مربوطه را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد‌ ایجاد سرکنسولگری در قلب اورال انگیزه بیشتری به توسعه روابط دوستانه بین قزاقستان و روسیه می‌دهد.

مقام ارشد قزاق همچنین یادآور شد که ۱۰ سال پیش در یکاترینبورگ روسای جمهور دو کشور توافق‌نامه‌ای را در مورد حسن همجواری و اتحاد در قرن ۲۱ امضا کردند که بر اساس آن مشارکت استراتژیک دوجانبه همچنان در حال گسترش است.

وی در پایان ابراز اطمینان کرد که سرکنسولگری قزاقستان فرصت‌های جدیدی را برای توسعه همکاری‌های بین‌دولتی خواهد گشود و برای کارمندان خود در کارشان آرزوی موفقیت کرد.

دامنه تأسیسات دیپلماتیک جدید کل قلمرو منطقه فدرال اورال، یعنی مناطق سوردلوسک، چلیابینسک، کورکان، تومن و علاوه بر این، منطقه پرم را پوشش خواهد داد. به طور کلی بیش از ۹۰ هزار قزاق در قلمرو این منطقه کنسولی زندگی می‌کنند که بیش از 7 هزار آنان دانشجو هستند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول