اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

خبر خوب| هوتگ‌های بلوچستان دیگر قربانی نمی‌گیرد+عکس و فیلم

هوتگ‌ها هر سال در فصل گرما کودکان روستایی را قربانی می‌کرد، اما این روزها با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان 75 هوتگ در چابهار و دشت‌یاری در حال حصارکشی و فنس‌کشی است.

خبر خوب| هوتگ‌های بلوچستان دیگر قربانی نمی‌گیرد+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، هرساله در فصل گرما کودکان برای تامین آب یا بازی و سرگرمی اطراف هوتگ‌ها بودند که این خود یا غرق شدگیشان را به دنبال داشت یا ممکن بود طعمه گاندو شوند.

سالهاست در خواست اهالی روستاها حصارکشی و فنس کشی این هوتگ‌ها بود، حالا این روزها خبر می رسد به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان 75 هوتگ در چابهار و دشتیاری در حال حصار کشی و فنس کشی است.

 

 

 

75 هوتک جای خود را به محل هایی ایمن می دهند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در این زمینه می‌گوید: هوتک های 44 روستا در چابهار و دشتیاری با اعتبار 26 و نیم میلیارد تومان در حال ایمن سازی است.

بیک مداح افزود: این ایمن سازی که با مشارکت و امضای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت ملی نفت انجام می شود شامل بهسازی، فنس کشی ، ایجاد پلکان دسترسی و آبشخور است.

وی گفت : در این طرح ایمن سازی 75 هوتک در چند فاز با اولویت « محدوده طرح هادی روستایی، روستاهایی که آب لوله کشی داشته و هوتک به مدرسه نزدیک تر است » انجام می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت : تا کنون پیشرفت این پروژه در روستاهای هدف بصورت میانگین 45 درصد بوده است که انتظار می رود تا زمستان سال جاری خاتمه یابد.

بیک مداح گفت : در چابهار و دشتیاری 1000 هوتک وجود دارد که در صورت تامین اعتبار و ادامه دار بودن این پروژه، در گام بعدی هوتک های بالغ بر 200 روستا ایمن سازی می شوند.


وی گفت: در این طرح عوامل خطر، ریشه یابی و برطرف می شود، به گونه ای که برخی از هوت‌ ها که روزی خبرهای ناگوار از آن شنیده بودیم اکنون به پارک کودکان تبدیل شده است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول