اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس‌ من| زمان برگزاری آزمون‌های وکالت تغییر نمی‌کند

برخی داوطلبان آزمون وکالت خواستار تغییر زمان برگزاری آزمون از صبح به ظهر شدند، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با ذکر دلایلی برای برگزاری آزمون در صبح، عنوان کرد: برگزاری آزمون در صبح مناسب‌تر است و آزمون‌های وکالت نیز صبح برگزار می‌شود.

فارس‌ من| زمان برگزاری آزمون‌های وکالت تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه هر ساله براساس نیازسنجی‌ کانون‌ وکلای استان‌ها توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده، آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری در روز ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ و آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در روز سوم شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه آزمون در صبح روز اعلام شده برگزار می‌شود، برخی داوطلبان این آزمون خواستار تغییر ساعت از صبح به ظهر شده‌اند.

به گفته سردبیر پویش سامانه فارس من، آزمون وکالت در مراکز‌ استان‌ها برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان باید ساعت ۷صبح در محل آزمون حاضر شوند. افراد ساکن در مراکز شهرها مشکلی با این زمان ندارند اما آنهایی که در شهرستان‌ها و روستاها زندگی می‌کنند با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

یکی دیگر از داوطلبان این آزمون نیز اعلام کرده است: آزمون روز‌ جمعه برگزار می‌شود و‌ ما باید ساعت ۷صبح در محل آزمون باشیم. چطور‌ می‌شود در صبح روز تعطیل‌ که وسیله نقلیه عمومی‌ به سختی یافت‌ می‌شود‌، خودم را به موقع به‌ محل آزمون برسانم، همین مسأله استرس زیادی به‌دنبال دارد که اثرات منفی در آزمون‌ خواهد گذاشت.

خبرنگار فارس این موضوع را از محمدمسعود یوسفی، رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا قوه قضائیه پیگیری کرد، وی گفت: بر اساس نص قانون تسهیل، مجری برگزاری آزمون، سازمان سنجش و آموزش کشور است و زمان برگزاری بر مبنای ضوابط اجرایی و تامینی تعیین می‌شود و ساعت، پذیرایی و مکان برگزاری آزمون برعهده مجری است.

بنابراین موضوع را از علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم.

کریمیان با ذکر چند دلیل برای برگزاری آزمون در صبح، گفت:همانگونه که مستحضر هستید آزمون وکالت مرکز وکلا و سایر آزمون‌های صلاحیت حرفه ای و استخدامی در طی سالهای گذشته همواره در نوبت صبح در مراکز استان‌ها برگزار شده و تاکنون مشکل خاصی پیش نیامده است.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به افزایش تعداد متقاضیان چنانچه تعداد داوطلبان به حد نصاب برسد در برخی شهرهای بزرگ دیگر نیز برگزار می‌شود.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: ضمنا با توجه به اوج فصل گرما و ضرورت بهره گیری از ساعات اولیه صبح که هوا خنک‌تر از بعدازظهر است،کاملا واضح است ساعات صبح زمان مناسب‌تری برای برگزاری آزمون است بنابراین تغییری در زمان برگزاری نخواهیم داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول