اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بهزیستی تا ۲۰ روز آینده گزارشی از کودکان کار به دادستانی ارسال کند

دادستان همدان با تاکید بر لزوم حمایت از کودکان کار گفت: بهزیستی تاکنون هیچ اطلاعاتی از کودکان و نوجوانان زباله‌گرد ارائه نداده که بهزیستی تا ۲۰ روز آینده باید گزارشی به دادستانی ارسال کند.

بهزیستی تا ۲۰ روز آینده گزارشی از  کودکان کار به دادستانی ارسال کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ حسن خانجانی عصر امروز در جلسه "جلوگیری از نقض حقوق شهروندی به ویژه اطفال و نوجوانان در فرآیند بازیافت زباله و پسماندهای شهری"  اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۱۳۹۹؛ تمام افراد زیر ۱۸ سال را زیر چتر حمایتی خود گرفته و بهزیستی مؤظف است وضعیت مخاطره‌آمیز در سطح استان را شناسایی و با کمک دستگاه های متولی در حمایت از کودکان پای کار آید.

وی پدیده نامبارک زباله‌گردی را از مصادیق وضعیت مخاطره‌آمیز برشمرد و افزود: متأسفانه بهزیستی استان تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از کودکان و نوجوانان زباله‌گرد ارایه نداده و ندارد.

دادستان همدان افزود: در این زمینه باید طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری و بهزیستی پس از شناسایی و ساماندهی زباله گردها و اماکن خرید و فروش ضایعات، با تجمیع اطلاعات خود، کودکان کار را شناسایی، پذیرش، نگهداری و حمایت کنند.

وی تصریح کرد: بهزیستی برای شناسایی کودکان کار و زباله‌گرد از سمن‌ها نیز کمک بگیرد و حداکثر تا ۲۰ روز آینده گزارشی در این باره به دادستانی مرکز استان ارسال کند تا با اقدام قانونی مانع سوءاستفاده از کودکان برای جمع‌آوری زباله و ضایعات شویم.

خانجانی تأکید کرد: بهزیستی باید وضعیت مخاطره آمیز در سطح استان را هم شناسایی کرده و گزارش دهد و در این حوزه تنها به رفع مشکلات موردی نپردازد.

وی عنوان کرد: مطابق با قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، شهرداری‌ها باید همکاری لازم را در اجرای قانون با سازمان بهزیستی داشته باشند و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز مهارت شغلی را به صورت رایگان به نوجوانان آموزش دهد.

دادستان همدان افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز باید به طور مستمر از واحدهای جمع‌آوری ضایعات بازرسی کند و در صورت مشاهده فعالیت کودکان در این اماکن، بلافاصله موضوع را به دادستانی گزارش دهد تا مطابق با قانون با خاطیان برخورد شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول