اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مصرف برق در گلستان به مرز هشدار رسید

افزایش شدید دمای هوا در استان گلستان باعث افزایش مصرف برق و استفاده بیشتر از دستگاه‌های سرمایشی شده به گونه‌ای که مصرف برق در استان از مرز یک هزار و 450 مگاوات گذشته و به مرز هشدار رسیده است.

مصرف برق در گلستان به مرز هشدار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با شروع روند افزایشی دمای هوا از روز جمعه، مردم در برخی از شهرهای استان دمای بالای 40 درجه سانتی گراد را تجربه کرده‌اند.

این افزایش دما در استان گلستان باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و افزایش مصرف برق شده به صورتی که مصرف برق در استان از مرز یک هزار و 450 مگاوات گذشته و به مرز هشدار رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: تاکنون با تدابیر انجام شده و مدیریت صورت گرفته در تامین و توزیع نیروی برق تاکنون هیچگونه قطعی ناشی از افزایش مصرف در استان نداشته‌ایم.

سیداحمد موسوی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از مشترکان عزیز این است برای پایداری شبکه و پیشگیری از اعمال مدیریت توزیع در شبکه، بهینه مصرف کردن انرژی برق را به صورت ویژه در این ایام در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: تمام همکاران ما در تمام نقاط استان به صورت دائم در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند و تمام تلاش ما بر این است برق پایدار را برای مشترکان فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تصریح کرد: پیک مصرف برق در استان گلستان در شرایط عادی ۵٠٠ تا ۵۵٠ مگاوات اما در حال حاضر مصرف از یک هزار و 450 مگاوات نیز عبور کرده و به مرز هشدار رسیده است.

موسوی بیان کرد: اگر هر خانواده درجه کولر را روی درجه ٢۴ درجه یعنی دمای آسایش قرار دهند، مدیریت مصرف مورد نظر اتفاق افتاده و ضمن مشمول شدن در طرح قبض برق رایگان، انشاله تابستان گرم پیش رو را به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت. 

وی اضافه کرد: مشترکان برق در استان گلستان در خرداد ماه امسال یک هزار و ٣٠٠ مگاوات برق مصرف کردند که نسبت به سال گذشته ١٠ درصد رشد داشته است.

گفتنی است، بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی گلستان، این روند افزایش دما و گرم بودن هوای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و از عصر دوشنبه به تدریج شاهد کاهش دمای هوا در استان خواهیم بود.

لازم به ذکر است، در استان گلستان ۶۶٠ هزار مشترک خانگی برق در استان گلستان وجود دارد و ۱۰۰ واحد صنعتی دارای مصرف برق ۵۰۰ مگاوات خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در استان گلستان فعال است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول