اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

100 تن ماهی زنجان در ذیل قرارداد پنج‌ساله ایران و روسیه صادر شد

مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پایانه صادراتی استان زنجان قرار داد پنج ساله صادرات ماهی با روسیه منعقد کرده است که در این راستا سال گذشته ۱۰۰ تن به روسیه ماهی صادر شد.

100 تن ماهی زنجان در ذیل قرارداد پنج‌ساله ایران و روسیه صادر شد

منصور حقی‌راد، مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، به تشریح برنامه‌های شیلات در رابطه با توسعه آبزی‌پروری در این استان پرداخت و اظهار داشت: پایانه صادراتی استان زنجان قرار داد پنج ساله صادرات ماهی با روسیه منعقد کرده است که در این راستا سال گذشته ۱۰۰ تن به روسیه ماهی صادر شد.

وی افزود: در تولید ماهی مشکلی نداریم منتهی با محدودیت منابع آب مواجه هستیم، چرا که آب منطقه‌ای به خاطر کاهش بارندگی‌ها و در پی آن کمبود آب در استان از سال ۹۷ تخصیص آب را ممنوع کرده است.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شیلات ایجاد زنجیره ارزش ماهی است، عنوان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان شیلات ایران و شهرداری‌ها منعقد شده است مبنی بر اینکه استانداری به شهرداری‌ها و فرمانداران نامه زده است که با ایجاد مراکز عرضه و با برگزاری جشنواره بتوانیم این خوراک را به طور مستقیم از تولید به دست مصرف کننده برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان ۷.۵ کیلو در سال است، گفت: این میزان در کشور در حدود ۱۳ کیلو در سال است که درصدد هستیم با اجرای برنامه‌ها از جمله برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و همچنین با ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم خودمان را به این میزان نزدیک کنیم.

حقی‌راد با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن در سال در استان زنجان ماهی تولید می‌شود، عنوان کرد: روزانه بیش از ۵۰ تن ماهی زنده از استان خارج و به استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران ارسال می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه قیمت ماهی بستگی به عرضه و تقاضا در بازار است، گفت: بر اساس آمار سال گذشته ۹۰۰ واحد مزرعه پرورش ماهی فعال در استان داریم که بیشتر این واحدها پرورش ماهی‌های سردآبی و گرمابی است.

وی گفت: در این تعداد واحد فعال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول