اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اکران مردمی مستند آخر دنیا در بلوار شهید چمران شیراز

گروهی از جهادگران شیرازی با نام جمکرانی‌ها که پس از زلزله اندیکا برای امدادرسانی به هم‌میهنان به این منطقه صعب العبور عزیمت کرده بودند حالا با گذشت 2 سال از آن روزها، قابی از زندگی چند ماهه شان را برای همشهری‌های خود به نمایش گذاشتند.

اکران مردمی مستند آخر دنیا در بلوار شهید چمران شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جهادگران شیرازی که رد پای سازندگی شان در گوشه به گوشه کشور مشاهده میشود، در یکی از کار های جهادی خود برای بازسازی خساراتی ناشی از زلزله اندیکا به روستا کمفه سپیدار در توابع این شهرستان رفتند تا به هموطنان آسیب دیده یاری رسانند. حالا با گذشت حدود 2 سال از آن روزها، شرح زندگی جهادی چند ماهه شان را در قالب مستندی با عنوان آخر دنیا برای شیرازی ها به نمایش گذاشتند.

سرپرست جوان این مجموعه در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: زمانی که باخبر شدیم گروهی از روستانشینان که در خانه های سنگی و کاه گلی زندگی می کنند و با وقوع زلزله سر پناه خود را از دست داده اند، با تمام قوا در صحنه حاضر شدیم.

سیدعبداالغفار حسینی گفت: روستای کمفه سپیدار که در توابع شهرستان اندیکا قرار دارد، شرایط آب و هوایی مساعدی برای امدادرسانی نداشت و با وجود سرمای شدید و بارش رحمت الهی، جهادگران پنج ماه در این منطقه به طور مستمر حضور داشتند تا هر چه سریعتر سرپناهی برای روستانشینان و دام هایشان فراهم آورند.

وی افزود: سرمای شدید این منطقه، جان دام های اهالی روستا را به خطر انداخته بود و آنها که تنها راه معاش شان از همین زندگی روستایی تأمین می‌شد با دل نگرانی رو به رو شده بودند، پس جهادی ها تصمیم گرفتند علاوه بر ساخت سرپناهی برای اهالی روستا، پناهگاه موقتی برای دام هایشان هم بسازند.

حسینی اظهار داشت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر روستا، شرایط برای ارسال مایحتاج روزمره و همچنین وسائل عمرانی با مشکل جدی مواجه شده بود که به لطف خدا و جهاد گران پای کار توانستیم در کمترین زمان این  پروژه را به اتمام رسانیم.

او گفت: برای اتمام پروژه سازندگی روستای کمفه سپیدار، هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان صرف شد که این هزینه توسط مردم نوع دوست و گروه های جهادی جمع آوری شده بود.

حسینی بیان کرد: در این مدت فوتبالیست محبوب، محمد انصاری چندی در کنار جهادگران مشغول خدمت به هم وطنان بود که امشب به عنوان مهمان در جمع ما حضور دارد.

این جهادگر گفت: حالا با گذشت حدود دو سال از آن روز ها مستندی را با عنوان آخر دنیا در شرح زندگی چند ماهه جهادی خود برای هم شهری ها به نمایش گذاشتیم.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول