اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برش مهندسی فرهنگی استان کرمان با ۵ اولویت آغاز به‌کار کرد

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، سند برش مهندسی فرهنگی استان مشخص با ۵ اولویت اصلی آغاز به کار کرد.

برش مهندسی فرهنگی استان کرمان با ۵ اولویت آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استاندار کرمان عصر امروز در دویست‌و‌چهل‌وهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که با موضوع برش مهندسی فرهنگی استان کرمان و در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: مدارس در حوزه کتابخانه تقویت شوند.

وی به جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت پرداخت و با انتقاد از نحوه برگزاری اختتامیه آن، ابراز داشت: برای کرمان و نام آن خوب نیست جشنواره‌ای برگزار کند و جمعیت اختتامیه آن تا این اندازه کم باشد، در حالی که جشنواره‌های مشابه بسیار پر تعداد برگزار می‌شوند.

استاندار کرمان اضافه کرد: همه برنامه‌های فرهنگی باید از ارشاد مجوز بگیرند، متولیان فرهنگی این موضوع را رعایت کنند.

5 اولویت اصلی در سند برش مهندسی فرهنگی استان مشخص می‌شود 

محسن روحی مدیرکل فرهنگ‌‌وارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه سند برش مهندسی فرهنگی کرمان باید بر اساس اولویت‌های استان باشد، اظهار داشت: کارها را روی یک سال تدوین می‌کنیم، یک سال یک سال پیش می‌رویم تا به هدف ۵ ساله خود برسیم، شاید برخی از موضوعات کمتر از ۵ سال زمان ببرد.

وی با بیان اینکه هر کدام از نهادها سهم و نقش متفاوتی در این زمینه دارند، گفت: سند برش مهندسی فرهنگی استان به تازگی کلید خورده و باید راهبردهای محدودی را دنبال و ۵ اولویت اصلی را انتخاب و برای عملیاتی کردن آن برنامه بریزیم.

 نقش جوانان و نوجوانان را در کارهای فرهنگی پر رنگ کنیم

بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی کرمان نیز در ادامه به تشویق کتاب و کتابخوانی پرداخت و عنوان کرد: هر کار فرهنگی مختص یک بازه زمانی است و نقش نوجوانان و جوانان باید در این زمینه‌ها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: مردم نیز باید در این زمینه نقش داشته باشند، هر چند وظایف ادارات و ارگانها به عملیاتی شدن بحث کمک می‌کنند.

 سرانه مطالعه در کرمان ۹ دقیقه است 

رئیس کتابخانه‌های استان نیز در ادامه با بیان اینکه تقریبا در کرمان هر ۴۰ روز یک کتاب خوانده میشود، گفت: مرکز آمار ایران میزان مطالعه مردم ایران را ۱۳ دقیقه عنوان کرده که برای کرمان ۹ دقیقه است.

وفایی اضافه کرد: کتاب خواندن انگیزه می‌خواهد، فضای کافی داریم، خوب است نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی را راه‌اندازی کنیم تا به مطالعه کمک کند.

وی ابراز داشت: سال گذشته یک میلیون و پانصد و هفتاد مراجعه به کتابخانه داشتیم و یک میلیون کتاب به امانت رفته است.

وی از ایجاد کتابخانه‌های سیار سخن به میان آورد و با بیان اینکه یکی از آنها چند روز آینده در رفسنجان آغاز به کار می‌کند، گفت: مجموعه استان خودروهایی تعیین کند، کتابها را ما در اختیار می‌گذاریم تا مردم راحت و سریع به کتاب دسترسی داشته باشند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول