اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی حکمرانی و مدیریت شهری معرفی شد

طی حکمی از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی حکمرانی و مدیریت شهری منصوب شد.

دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی حکمرانی و مدیریت شهری معرفی شد

به گزارش فارس، عطاءالله رفیعی آتانی، مشاور شهردار و رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در جلسه شورای معاونان این مرکز، با تأکید بر اینکه مرجعیت تولید دانش برای مدیریت شهری را تلاش‌های علمی محقق می‌کند، گفت: در نظر است همایش حکمرانی و مدیریت شهری به صورت سالیانه در دستور کار این مرکز قرار گیرد و مقرر شده از تمامی ظرفیت‌های علمی کشور در این حوزه بهره‌گیری شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: معتقدیم باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور استفاده و نیز می‌بایست تمامی سازمان‌های تابعه شهرداری را برای توفیق بیشتر در برگزاری همایش فعال کنیم؛ وی همچنین گفت که امسال همایش با محوریت حکمرانی و مدیریت شهری مشارکتی برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه مشاور شهردار تهران و رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر ضمن تاکید بر جایگاه علم در تحقق حکمرانی مشارکتی از سوابق ارزنده و شخصیت علمی دکتر حسن دانایی فر تقدیر نمود و طی حکمی ایشان را به عنوان دبیر علمی همایش بین المللی حکمرانی و مدیریت شهری معرفی کرد.

در ادامه این جلسه، حسن دانایی فرد، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و دبیر علمی همایش، حکمرانی، مدیریت و عملیات را سه سطح به‌هم‌مرتبط در راهبری امور عمومی برشمرد و گفت: در حوزه شهرداری‌ها نظیر سایر نهادهای عمومی، حکمرانی مبتنی بر خط‌مشی‌های کلان و منبعث از ارزش‌ها شکل می‌گیرد و در ساحت مدیریت، متناسب با خط‌مشی‌ها، برنامه‌ریزی‌امور انجام می‌شود و در نهایت سطح عملیاتی ناظر به شیوه‌های اجرایی است.

وی همچنین بر استفاده موثر از ظرفیت پژوهشی و علمی کشور تاکید کرد و افزود: کنفرانس حکمرانی و مدیریت  شهری بر آن است با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور از خزانه دانش تولید شده در این نهادها و مراکز برای حل مسائل شهری و شهرداری‌ها به ویژه کلانشهر تهران بهره ببرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول