اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

کاربخش: «وداع با اسلحه» روایت جدیدی از موضوع فلسطین است

کارگردان مستند «وداع با اسلحه» گفت: سعی کردیم کلیشه‌زدایی کنیم و سعی کردیم قصه‌هایی را که تا به حال گفته نشده است به تصویر بکشیم و به مخاطب نشان بدهیم. این مستند روایت جدیدی از موضوع فلسطین و اسرائیل است.

کاربخش: «وداع با اسلحه» روایت جدیدی از موضوع فلسطین است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، امیرحسین کاربخش، کارگردان مستند «وداع با اسلحه» در برنامه «ساعت به وقت قدس» گفت: چهار سال است که در حوزه مستند فعالیت می‌کنم. این مستند اولین تجربه حرفه‌ای و بلندی بود که به عنوان کارگردان و نویسنده داشتم. در ایران همیشه کلیشه‌ای نسبت به موضوع فلسطین داشتیم و لایه‌ای موضوعات فلسطین را پوشانده بود. سعی کردیم کلیشه زدایی کنیم و سعی کردیم قصه‌هایی را که تا به حال گفته نشده است به تصویر بکشیم و به مخاطب نشان بدهیم این مستند روایت جدیدی از موضوع فلسطین و اسراییل است. 

او افزود: جالب‌ترین نکته در ماجرای فلسطین بحث صلح میان اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها بود. رهبر مبارز و چریک آزادی خواهی که سال‌ها مردمش را به مبارزه و جنگیدن و نبرد علیه اسراییل دعوت کرده بود تا بتوانند کشورشان را آزاد کنند، پای میز مذاکره می‌نشیند و صلح می‌کند تا وقتی از مسیر مبارزه نتوانسته نتیجه بگیرد از راه صلح موفق شود.

کاربخش توضیح داد: بحث فلسطین، بحث پرچالش و پرسوژه‌ای است، می‌شود روش‌های زندگی یاسر عرفات یا آداب و رسوم مردم فلسطین مورد بررسی قرار بگیرد.

کارگردان مستند «وداع با اسلحه» ادامه داد: در مستندهای دیگری که ساخته شده به این موضوعات پرداخته شده است و ما هم سعی می‌کنیم حیطه و موضوعمان را حفظ کرده و در کارهای بعدی حرف‌های تازه‌ای را برای مخاطب به نمایش بگذاریم. 

علیرضا منتظری، تهیه کننده مستند نیز در ادامه گفت: یکی از نقاط قوت این فیلم آرشیوهای بسیار خوبی است که در آن مورد استفاده قرار گرفته است. توانستیم روابط خوبی با شبکه المنار لبنان برقرار کنیم و تصاویر خوبی را از این شبکه دریافت کردیم.  

او یادآور شد: بالغ بر107 دانشگاه سراسرکشور برای اکران این مستند اقبال نشان دادند. تصاویری از اکران مستند در این دانشگاه‌ها داریم که شاهد حضور پرشور دانشجویان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول