اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارتقای بهره‌مندی کردستان از شاخص راه آسفالته نیاز به تلاش مضاعف دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای بهره‌مندی کردستان از شاخص راه آسفالته نیاز به تلاش مضاعف دارد.

ارتقای بهره‌مندی کردستان از شاخص راه آسفالته نیاز به  تلاش مضاعف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهزاد رحیمی رئیس مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد:  استاندار کردستان باید به صورت جدی و پرقدرت در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه البته در این حوزه اقدامات خوب و قابل تقدیری انجام گرفته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازگشت اعتماد و نشاط اجتماعی هستیم.

وی افزود: مردم نیاز به خدمت دارند و امیدواریم در عمل شاهد تحقق وعده‌های دولت که امیدآفرینی را در جامعه به دنبال دارد باشیم.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی به مشکل آب شرب در سنندج و سقز و تلاش های صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: مردم قدردان تلاش استاندار و معاونین برای تامین آب شرب سالم و باکیفیت در این شهرها هستند.

رحیمی به حوادث رانندگی دلخراش در کریدور شمال جنوب و مسیر دیواندره به سقز هم گریزی زد و گفت: در این مسیر اجرای کریدور عملا تعطیل شده و پیمانکار برای اجرای طرح انتخاب نشده است.

وی افزود:  یکی از مشکلات اساسی در کردستان موضوع بهره‌مندی در شاخص راه‌هاست در این خصوص نیاز به تلاش جدی داریم.

وی تصریح کرد: نبود راه‌های بعضا استاندارد موجب شده که شاهد وقوع تصادفات و از دست رفتن سرمایه‌های انسانی در جاده‌های استان باشیم لذا ارتقای شاخص بهره‌مندی از راه‌های بهسازی شده در استان ضروری است.

وی با اشاره به پروژه راه اهن همدان- سنندج و پیشرفت کارهای عمرانی طرح فرودگاه سقز افزود: این پروژه‌های شاخص در کنار طرح‌های دیگر، می‌تواند زمینه توسعه استان را فراهم سازد.

وی گفت: اقدامات و پیگیری‌های خوبی در حوزه پروژه‌های عمرانی هم به ویژه در زمینه پروژه راه آهن توسط مسئولان ارشد استان انجام شده، اما زمانی این اقدامات ارزشمند است که شاهد شنیده شدن سوت قطار در سنندج باشیم.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی تلاش‌های خوبی کردند امسال 3 نفر از نمایندگان در کمیسیون تلفیق حضور داشتند که حداقل دستاورد آنها جهش در اعتبارات استان است تا جایکه جایگاه استان از 24 به 14 ارتقا پیدا کرد.

وی تصریح کرد: این ارتقا رتبه بخشی از کار است که  مرحله نهایی آن کار اجرایی است، باید نظارت بیشتری صورت بگیرد و پروژه‌ها در حوزه عمرانی و پیمانکاری با نظارت هرچه بیشتر روی ریل بیفتد.

رحیمی گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت 3 ماه از فصل عمرانی باقی مانده است، اما متناسب با تخصیص‌ها هنوز کاری صورت نگرفته است.

وی گفت: متاسفانه تلاش مسئولان ارشد و مدیران کل استان و نمایندگان مردم در مجلس برای جذب بودجه به سوی مطالبات گذشته می‌رود هرچند معتقدیم مطالبات هم باید پرداخت شود اما نباید وارث کم کاری‌های گذشته باشیم و اعتباراتی که با این سختی جذب می‌شود خروجی قابل لمس برای مردم نداشته باشد.

وی رفع موانع موجود در مسیر دریافت تسهیلات را مورد تاکید قرار دارد و گفت: رفع مشکلات تسهیلات نیاز به تسریع و تسهیل‌گری جدی دارد و این مهم باید به محور اصلی فعالیت مسئولان و متولیان تبدیل شود.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نهضت ملی مسکن از موضوعات مهم دیگر در کردستان است که باید در اجرای آن تسریع صورت بگیرد و  مردم  خروجی اقدامات در حوزه نهضت ملی مسکن را ببینند.

وی افزود: زیرساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی شهرستان‌های کردستان آماده است و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها هم این زیرساخت‌ها مهیا شود.

انتهای پیام 2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول