اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مدیریت، عامل ۷۰ درصد نارضایتی‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: این روزها روی فهرستی از نارضایتی ها کار می کنیم و تقریباً ۷۰ درصد نارضایتی ها مدیریت در آن موضوعیت دارد، یعنی اگر مدیریت بشود نارضایتی کم خواهد شد.

مدیریت، عامل ۷۰ درصد نارضایتی‌ها

به گزارش خبرگزاری قارس از شیراز، نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری فارس و اعضای این ائتلاف از شهرستان های استان فارس در شیراز برگزار شد.

آیت الله دژکام در این مراسم با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب دینی ما یک چهارچوب جهان شناسی برای ما دارد. اگر این چهارچوب جهان شناسی برای کسی که می خواهد کار سیاسی بکند مبین نباشد یا یکی از مؤلفههای این چهارچوب را مورد غفلت قرار دهد. در تصمیم گیریها و تحلیلها دچار خطاهایی میشود که شاید به سادگی جبران پذیر نباشد.

وی با اشاره به آیه امانت گفت: این آیه یکی از حالات انسان را به عنوان گل سرسبد مخلوقات الهی توضیح می دهد، خدا می فرماید: ما امانتمان را به آسمان زمین و کوهها و... عرضه کردیم گفتند ما نمی کشیم، اما بار سنگینی که آسمان نمی توانست بکشد انسان پذیرفت. خدا هم فرمود انسان ظلوم و جهول است، امام از آیت الله شاه آبادی ذکر کرده که هیچ تعریفی بالاتر از ظلوم و جهول برای انسان نیست، این تعریف خوبی برای انسان است اما کار همه نیست.

امام جمعه شیراز با تاکید بر عقلانیت در امور ادامه داد: اگر عشق در سر کسی باشد غوغا می کند، اما چون نمی شود همه مدعی عشق شوند، خدا تکلیف را بر عقل گذاشته، نمی شود به همه گفت عاشقانه رفتار کن اما می شود گفت عاقلانه رفتار کن.

وی ادامه داد: شهدا عاشق بوند، کارهای شهدا با محاسبه عقل جور نمی شود. دنیا را تکان دادند، امام عاشق بود، فوق عقل بود، خوشا به حال آنها که این مسیر را می روند، اما ما حرفمان این است برای ما همین عاقلانه را بچسبید، تکلیف با عقل می آید، عمل با عقل می شود، حالا اگر برای انسان  عشق پیش آمد که عالی است، خود امام هم هنگام توصیه به عقل سفارش می کردند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: جوانهایی که پیش ما می آیند حرف عاشقانه زیاد می زنند، اما پای کار کم می آورند تا چه برسد به اینکه دیگران را به عشق دعوت کنند.

آیت الله دژکام با تأکید بر توجه به فرایندها و صبر در پیشبرد امور گفت: هر کاری فرایند دارد، فرآیندهای اجتماعی را شما باید متوجه باید باشید، این دو سال میدان داری شما بوده، چرا همه جا فرایند دارد تا می رسید به سیاست فرایند را رها می کنید؟ امام علی فرمود: میوه را تا نرسیده بچینید خرابش کرده اید. ما جهان شناسی مان را باید با قران تنظیم کنیم، در عالم کارها باید بر اساس مسیر خود پیش رود.

اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز در این جلسه هم‌اندیشی با بیان اینکه  با  یک جنگ پیچیده شناختی که در بستر فضای مجازی درونیترین زوایای ذهن انسانها را درگیر کرده است. روبرو هستیم، گفت:   دشمن سه نقطه را هدف قرار داده است، ۱ ولایت یعنی ستون انقلاب، ۲ اهل بیت یعنی چتر انقلاب، ۳ مردم یعنی متن انقلاب.

وی که در جمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) سخن می گفت، افزود: امروز دشمن تلاش می کند امام جدیدی را به جوانان ما معرفی کند و حرفهای امام حاضر ما که باعث بیداری جهان بین الملل شده از حسینیه امام خمینی بیرون نرود و با راهبرد «تولید مسئله» تلاش می کند حرف ولی نعمتان انقلاب، یعنی مردم و مستضعفین توسط مسئولان شنیده نشنود.

معاون استاندار تأکید کرد این شرایط را به این دلیل است که جمهوری اسلامی توانست الگویی به جهان معرفی کند که نه تنها بدون کمک آمریکا بلکه در تخاصم با آمریکا نیز میتوان پیشرفت کرد. این رمز و راز دشمنی آمریکا با ماست و جلو پیشرفت انقلاب اسلامی را می خواهند بگیرند.

وی با بیان اینکه فتنه ها گذشت و جنگ ترکیبی باعث قوی شدن انقلاب شد، گفت: هر انقلابی که از چهار مولفه رهبری ایدئولوژی مردم و عناصر سازمانده بهره مند باشد پایدار خواهد بود و انقلاب اسلامی ایران به اذعان دانشمندان سیاسی به عنوان یک انقلاب کامل مطرح است. 

قزل سفلی تصریح کرد: انقلابهای بزرگی در جهان وجود داشت مثل انقلاب فرانسه انقلاب شوروی که برخی ایدئولوژی و بعضی رهبری را از دست دادند. برخی انقلابهای کشورهای منطقه هم علی رغم اینکه پشتوانه مردمی داشتند، چون از یک رهبری حکیمانه برخوردار نبودند علیرغم اینکه به ظاهر مردم هم حضور داشتند  مهندسی معکوس شدند.

وی در عین حال تصریح کرد: بدانید هر انقلاب یک پاشنه آشیل دارد، پاشنه آشیل انقلاب ما هم تربیت نشدن عناصر سازمانده برای انقلاب است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری فارس این عناصر سازنده هستند که مردم را ذیل رهبری به حرکت در می آورند، پرچم داری می کنند، پیشرانی می کنند پیش روندگی ایجاد می کنند.

وی از نقش احزاب و نقش حلقه های میانی کسانی که واسطه  میان مردم و مسئولین، هستند به عنوان عناصر سازمانده نام برد.

قزل سفلی با بیان اینکه عناصر سازمانده امروز بایستی دقیق بدانند در کجای تاریخ انقلاب اسلامی و در کجای هندسه نظام اسلامی قرار دارند، تاکید کرد: امروز مجموعه نیروهای انقلاب برای مردمی سازی حکمرانی وظیفه دارند، برای انسجام بخشیدن به مطالبات مردم، بسترسازی در جهت نیروهای تراز انقلاب اسلامی، شبکه سازی در جهت تشکیل نیروهای انقلاب و در جهت حل مشکلات مردم و برای شناخت صحیح از مسائل مردم مأموریت دارند. 

معاون استاندار فارس با اشاره به گلایه از دخالت نمایندگان در امورات مختلف، گفت: شما که می گویید نماینده یک حوزه انتخابیه از دل نیروهای ائتلاف انقلاب بیرون آمده، آیا بعد از انتخاب با نماینده نشسته اید صحبت کنید و این دغدغه ها را به آنها منتقل کنید که چرا در عزل و نصب دخالت می کنید؟

وی تأکید کرد: شما برخاسته از متن مردم هستید. بایستی سوال کنید برای اینکه رفتار سیاسی فرهنگی و اقتصادی خود را ذیل سیاستها و منویات امامین انقلاب تنظیم کنند. این تنظیمگری را شما باید انجام دهید.

قزل سفلی گفت: پس یک جریان دو طرفه است. ما وظیفه داریم  برای بهره گیری از توانمندیهای نیروهای انقلاب بسترسازی کنیم. بهره گیری از نیروهای انقلابی در جایگاه های مدیریتی وظیفه ماست. مطالبه گری وظیفه شماست.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: ما سهم به هیچکس نمی دهیم، حق مردم است، هیچکس در نظام اسلامی حق ندارد سهم برای خودش در نظر بگیرد، دست یاری به سوی شما دراز می کنیم و از شما مشورت می گیریم.

قزل سفلی با بیان اینکه امروز به «جهاد تصمیم» نیاز داریم، گفت: بدانید کار ما سخت است، اجماع وجود ندارد، سلیقه هاست که حاکم میشود و کار را سخت می کند باید بستر تصمیم گیری به وجود بیاید. هر که را بگذاریم رضایت مطلق ایجاد نمی شود، رضایت نسبی است، اما تلاش میکنیم از مجموعه های مختلف مشورت بگیریم.

وی هدف حضور خود در مسئولیت را تقویت جریان انقلاب بیان کرد و گفت: به این تقسیم بندی ها رایج کاری نداریم میزان و معیار انقلابیگری است. آدم خوب زیاد داریم آدم خوب توانمند میخواهیم که بتواند مسائل مردم را به خوبی درک کند برایش راهکار پیدا کند. همراه سازی به وجود بیاورد، مطالبه گری به وجود بیاورد.


معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد: در دستگاههای دولتی تولید نارضایتی می‌شود، این روزها داریم روی فهرستی از نارضایتی ها کار می کنیم، تقریباً ۷۰ درصد نارضایتی ها مدیریت در آن موضوعیت دارد، یعنی اگر مدیریت بشود نارضایتی را کم خواهد شد.

قزل سفلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را به ارتباط با جوانان ارتباط توصیه کرد و گفت: جلسات گفتگو با جوانان به وجود بیاورید، همانگونه که به ما می گویید در تشکیلات خود جوانسازی کنید، شما نیز جوان سازی کنید، جنگ شناختی امروز هدفش همین جوانهاست. همین جوانهایی که در بستر فضای مجازی مورد آماج حملات این جنگ شناختی قرار می گیرند. 

مسائل مردم را به اولویت مسئولان تبدیل کنید

وی با بیان اینکه باید در فضای مجازی کنشگری فعال داشته باشیم، افزود: شما احزاب سیاسی هستید اما کارکرد شما کاملاً اجتماعی است. حضورتان در لایه های اجتماعی جامعه  باید گسترده باشد، مسائل مردم را بشناسید و با مطالبه گری به اولویت مسئولان تبدیل کنید.

معاون استاندار فارس بیان کرد: رهبر انقلاب به ما آموختند وقتی می خواهیم قضاوت کنیم برایند و نگاه کلان داشته باشیم و فقط نیمه خالی لیوان را نبینیم، روزهای سختی بر دولت گذشت اما باور کنیم که مسیر پیشرفتی را دولت شروع کرده و شما می توانید به مردمی سازی حکمرانی در بخشهای مختلف دولت کمک کنید، راهی نداریم جز اینکه مردم را در حکمرانی دخالت بدهیم، این بستر را شما می توانید فراهم کنید.

در حال ارزیابی فرمانداران، معاونین فرماندار و بخشداران هستیم

قزل سفلی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص امکان تغییر فرمانداران گفت:  ما با کسی عهد اخوت نبستیم، احتمال کار آمدی و مبارزه با فساد است و با رویکردهای دولت در این حوزه کاملآ منطبق هستیم، الان هم در حال ارزیابی این مدیران از جمله فرمانداران، معاونین فرماندار، بخشداران هستیم.

وی ادامه داد: آن جایی که به جمع بندی برسیم حتما باید جابجایی صورت بگیرد، با یک نگاه عالمانه و ارزیابی دقیق که از نیروهای انقلاب انجام می گیرد، حتما این ترمیم و جابجایی انجام خواهد شد.

قزل سفلی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در آستانه یک رویداد بزرگ و مهم به نام انتخابات هستیم باید مدیران ما و جایگاه حاکمیتی به گونه ای باشد تا بستر حضور گسترده مردم را فراهم کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چندین بار به عدم پایبندی به خط کشی های مرسوم اشاره کردید، منظور شما دقیقا چه نیروهایی است، گفت: خط قرمز ما جریان فتنه و ضد انقلاب است و حتما در این مسیر هستیم.تنها ملاک ما این است که به انقلاب اسلامی و قانون اساسی معتقد باشند، خودشان را ذیل ولایت فقیه تعریف کنند و از کارآمدی و توانمندی لازم برای خدمت به مردم برخوردار باشند و میزان انقلابیگری در عمل و نظر است. یعنی هم به لحاظ تئوری و فکری باید ذیل ولایت و انقلاب باشند، هم در عمل کار انقلابی و جهادی کنند.

در این نشست همچنین اعضای شورای ائتلاف به بیان نقد و  نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول