اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مناجات و اشک‌های حاجی جانباز کنار کعبه+فیلم

حاج مرتضی، یکی از اعضای کاروان جانبازان حج تمتع در حالی که به طواف کعبه مشغول بود، بغضش شکست و روضه شهدای کربلا را خواند.

مناجات و اشک‌های حاجی جانباز کنار کعبه+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، کاروان جانباران حج تمتع سال جاری با حضور ۷۷ جانباز سرافراز کشورمان به حج تمتع مشرف شد. در این کاروان برخی از جانبازان بالای ۷۰ درصد هم حضور دارند. یکی از ناحیه سر و دست و دیگری از ناحیه پا در عملیات‌های دفاع مقدس مجروح شده است.

بسیاری از این جانبازان برای نخستین‌بار به حج تمتع شرف شدند. یکی از آن‌ها را حاج مرتضی صدا می‌کنند. هم گروهی حاج مرتضی که او هم برای نخستین‌بار حج تمتع را تجربه کرده است و با کاروان جانبازان در یک هتل اقامت دارند، درباره وضعیت جسمی این جانباز اینگونه می‌گوید: «حاج مرتضی چندبار طی مأموریت‌ها و عملیات‌های مختلف از ناحیه دست، صورت، سر و... مجروح شده، اما دست از مجاهدت بر نداشته است. بالای سرش پوست سر ندارد و به خاطر مجروحیتش، جراحان ناچار شدند پوست پایش را به سرش پیوند بزنند. قسمتی از پس سرش هم اصلاً استخوان ندارد؛ یعنی دست که بگذاری روی پوستش، دقیقا گذاشته‌ای روی لوب مغزش! موقع تراشیدن سرش در عیدقربان، اشک چشمانم خیسی کف آلود سرش را کمک می‌کرد و من ملامتگر چشمانم بودم که مبادا خطایی در تیغ کردن، سرش را آزار دهد».

حاج مرتضی تا سال ۹۲ هم صدای بازی بچه‌هایش را می‌شنیده، هم چشمانش به راحتی فاصله بیش از یک متر و زاویه‌ بیش از ۴۵ درجه را می‌دید و هم حتی قسمتی از حافظه‌اش را از دست نداده بود، اما دلش روز به روز محکم‌تر و با صفاتر شده است.

هم‌کاروانی حاج مرتضی با بیان اینکه او دوست ندارد خیلی درباره نحوه مجروحیت حرفی بزند. اطلاعاتی هم چندان نمی‌‌دهد برای همین هم همه او را حاج مرتضی صدا می‌زنند، می‌افزاید: «از اشاراتی فهمیدم سیمش دائم الوصل است. وقتی به سوی مطاف رفتیم، گفتم حالا نوبت شماست، اینجا برایمان روضه بخوان! بقیه هم دلشان آماده بود. اطرافش را چندتا جانباز شیمیایی و قطع عضو گرفته بودند. او برای ما خواند و ما را به ضیافتی بی‌نظیر دعوت کرد».

فیلم راز و نیاز حاجی جانباز در جوار کعبه و روضه‌خوانی برای شهدای کربلا به ویژه سقای دشت کربلا و مادرش ام‌البنین سلام‌الله علیها را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول