اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

فعال دانشجویی: فرانسه از جوانان بی‌گناه با گاز اشک‌آور و خودروهای زرهی استقبال می‌کند

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریعتی گفت: مکرون که روزی تهمت های بی اساسی به جمهوری اسلامی می زد، اکنون خیابان‌های پاریس را محل جولان ۴5 هزار پلیس قرار داده و از جوانان بی‌گناه فرانسه با گاز اشک‌آور و خودروهای زرهی استقبال می‌کند.

فعال دانشجویی: فرانسه از جوانان بی‌گناه با گاز اشک‌آور و خودروهای زرهی استقبال می‌کند

شکوفه جم دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریعتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اعتراضات اخیر فرانسه، گفت: آن هنگام که مکرون دست دوستی با مسیح علی‌نژاد می‌داد، شاید تصورش را هم نمی‌کرد که همان خواب و خیالاتی که برای ایران دیده بود، در فرانسه دامن گیر خودش شود.

وی افزود: اما واکنش‌ها درباره‌ی این اعتراضات متفاوت‌ از شلوغی‌های ایران بود، رسانه‌های غربی که روزی از اغتشاشگران در ایران حمایت می‌کردند و آنها که جوانان غیوری مثل شهید آرمان علی وردی را می‌کشتند، معترض می‌نامیدند و از آن ها قهرمان می‌ساختند، حال در صورتی که تمام دنیا از اعتراضات فرانسه صحبت می‌کنند، آن ها در کمال آرامش مردم معترض فرانسه را تبهکار می‌نامند و از دولت مکرون حمایت می‌کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مکرون که روزی جمهوری اسلامی را موعظه می‌کرد و تهمت های ناروا و بی جایی وارد می کرد، اکنون خیابان‌های پاریس را محل جولان ۴۵۰۰۰ پلیس قرار داده و از جوانان بی‌گناه فرانسه با گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودروهای زرهی استقبال می‌کند، نوجوان ۱۷ ساله‌ای را می‌کشد و صدها نفر را بازداشت می‌کند.

وی افزود: آنان که جوانان دهه هشتادیِ ایرانی را تشویق به شلوغ کردن خیابان‌ها و آسیب به اموال عمومی می‌کردند و آنان را شجاع می‌خواندند، حال جوانان فرانسه را آشوب‌گر و جزو باند‌های تبهکاری می‌نامند و به منظور کنترل آن ها برای خانواده‌ هایشان جزای نقدی در نظر می‌گیرند.

جم عنوان کرد: تفاوت دیگر در شلوغی‌های این دو کشور، واکنش سلبریتی‌های آن‌ها بود. برخلاف سلبریتی‌های ایرانی که با حمایت دولت‌های بیگانه، سردمداری اغتشاشات را به عهده گرفته و مانند همیشه خود را نخود هر آش میدانند، سلبریتی‌های فرانسوی با تذکر مکرون، مردم و به خصوص جوانان را به آرامش و خودداری از حضور در خیابان‌ها دعوت کردند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما به‌رغم تمام این تلاش‌ها ،شعله‌ی اعتراضات فرانسه خاموش شدنی نیست و بر خلاف شلوغی‌های ایران که با وجود حامیان بسیار در خارج و صرف هزینه از سوی دولت‌های غربی برای قرار دادن جوانان، سلبریتی‌ها و گروه‌های مختلف در راس اغتشاشات، به دلیل همراه نبودن اکثریت مردم با آنها راه به جایی نبرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریعتی در پایان گفت: تفاوت حوادث ایران و فرانسه در این است که ما به جای دیکتاتوری مانند مکرون، پدری مهربان داشتیم که ماه‌ها با جوانان ناآگاهی که در خیابان‌ها مخل آسایش دیگران شده بودند با عطوفت برخورد کردند و جز آنهایی که جرم سنگینی داشتند تمام مردم و جوانان دستگیر شده را  مشمول عفو پدرانه‌ی خود کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول