اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران-شمال برای عموم مردم باز شد

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران - شمال که روز 15 تیر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد، از ساعت 8 صبح امروز برای عبور مردم باز شد.‌

باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران-شمال برای عموم مردم باز شد

سعید شاهسواری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، اظهار داشت: طبق اعلام قبلی، از ساعت 8 امروز باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران- شمال که روز 15 تیر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد از ساعت 8 صبح امروز به روی مردم باز شد.‌

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال درباره‌ عوارضی این آزادراه، گفت: مقرر شده است عوارض کل آزادراه تهران ـ شمال غیر از منطقه 4 در عوارضی منطقه یک تجمیع شود، بدین ترتیب که در ابتدای منطقه یک، عوارضی منطقه یک، عوارضی باند رفت منطقه 2 آزادراه و عوارضی تونل البرز با هم دریافت خواهد شد.

وی درباره رقم عوارضی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: هنوز این عدد از سوی دولت تعیین و ابلاغ نشده است، اما به محض ابلاغ از سوی دولت اجرا خواهد شد و در حال حاضر مسافران بدون پرداخت عوارض این منطقه، از این مسیر عبور می‌کنند.

پیش از این، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال گفته بود: با توجه به اینکه باند شرقی منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال هنوز تکمیل نشده است با افتتاح باند غربی این مسیر در ایام پیک، به این صورت طراحی می‌شود که در ایام پیک باند رفت باشد و در زمان برگشت به عنوان مثال بعدازظهرهای جمعه یا روز پایانی نوروز و روز پایانی تعطیلات، مسیر از شمال به جنوب امکان تردد دارد، در این راستا تابلوهای راهنمایی و رانندگی به نحوی نصب شده است که برای تردد شمال به جنوب و جنوب به شمال، امکان دریافت اطلاعات دارد.

شاهسواری درباره باند شرقی منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال گفت: این مسیر هم 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به شرط تامین منابع مالی و همکاری دولت در تامین منابع در بهار 1404 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال 22 کیلومتر با احتساب تونل البرز، طول دارد که 6.5 کیلومتر آن سال 1400 افتتاح شد و 15.5 کیلومتر آن هم روز 15 تیر با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. البته باند شرقی این منطقه قرار است بهار 1404 به بهره‌برداری برسد.

منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال از دوآب شهرستانک در استان البرز آغاز می‌شود و تا پل زنگوله ادامه دارد، ارزش روز مسیر 17 هزار میلیارد تومان است و موجب کاهش 30  دقیقه‌ای زمان سفر در مسیر رفت خواهد شد.

86 درصد مسیر تونل و گالری است و 9 دستگاه پل به طول یک کیلومتر دارد، صرفه جویی سالانه 12.5 میلیون لیتر مصرف سوخت و کاهش تولید 511 تن آلاینده در سال از مزایای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول