اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تحول در اشتغال چهارمحال و بختیاری با تکمیل بیش از 2000 طرح صنعتی

سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون ۲.۵ درصد طرح‌های در دست ساخت کشور در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها ۲ هزار و ۳۴۶ مورد هستند که بیشتر آن‌ها مراحل تکمیلی و پایانی را سپری می‌کنند و علاوه بر رونق تولید، تحول زیادی هم در بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال استان دارند.

تحول در اشتغال چهارمحال و بختیاری با تکمیل بیش از 2000 طرح صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی صمت چهارمحال و بختیاری، فضل‌الله رحمتی گفت: هم‌اکنون ۱۵۲ معدن و ۹۲۷ واحد تولیدی صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است که این واحدها با ۲۰۴ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاده شده‌ و زمینه اشتغال ۲۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آهن اسفنجی، ورق گالوانیزه، ورق هلی قلع‌اندود، میلگردهای آجدار، انواع کولر و لوازم خانگی، چادر مشکی، سیمان خاکستری، موکت کفپوش، فراورده‌های نسوز، اوره و آمونیاک، انواع نخ پلی‌استر، شیر خشک و خوراک آبزیان از مهمترین تولیدات و محصولات این واحد‌های صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲.۵ درصد طرح‌های در دست ساخت کشور در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، افزود: این طرح‌ها ۲ هزار و ۳۴۶ مورد هستند که بیشتر آن‌ها مراحل تکمیلی و پایانی را سپری می‌کنند و علاوه بر رونق تولید، تحول زیادی هم در بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال استان دارند.

رحمتی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تغییر فرهنگ کار برای تامین نیروی انسانی در بخش صنعت دچار مشکل هستیم و با وجود اینکه جزو استان‌های شاخص بیکاری محسوب می‌شویم اما متقاضیان اشتغال در استان راغب به کار در خطوط تولید کارخانجات نیستند.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا بخش خصوصی سرمایه‌های سرگردان را در مسیر درست تولید و پویایی اقتصاد کشور هزینه کند و این سرمایه‌ها در مسیر تولید علاوه بر تامین نیاز مردم کشور و چرخاندن چرخ اقتصاد به دست بازاریان ما در بازار داخلی و به همت تجار در اتاق بازرگانی روانه بازارهای خارجی شوند.

رحمتی با اشاره به ضرورت فریضه دانستن استفاده از تولید داخلی و تبدیل «استفاده از تولیدات داخلی» به یک فرهنگ، گفت: با این کار می‌توانیم به اقتصاد کور کمک کنیم و با پرهیز از فرهنگ غلط مصرف مصنوعات خارجی و تفاخر غلط ترجیح دادن مارک‌های خارجی به ایرانی و یا اسراف به اقتصاد کمک کنیم.

وی توضیح داد: ما در بدنه دولت با وظیفه حمایتی از بنگاه‌های تولیدی متوسط و کوچک، تقویت فعّالیت‌های بنگاه‌های دانش‌بنیان، نهضت کاهش خام‌فروشی، تسهیل سرمایه‌گذاری، کنترل و ‌کاهش واردات کالاهای مصرفی و محصولات مشابه داخلی، مبارزه‌ با قاچاق، ایجاد بازار برای محصولات داخلی، کمک به مجموعه‌های داخلی برای حضور در بازارهای جهانی، حمایت قانونی، قضائی و اجرایی از تولید ملی و ایجاد احساس امنیت برای کارگر و سرمایه‌گذار‌ در کنار مردم هستیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران در مسیر تولید با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم ثبات نرخ ارز، نرخ بالای تورم، کمبود مواد اولیه، موانع و سختی ورود مواد اولیه از خارج از کشور به علت تحریم‌های ظالمانه، کمبود تسهیلات و بوروکراسی‌های سخت اداری مواجه هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول