اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

طائب: غدیر زنده و بالنده است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب گفت: من کنت مولا و فهذا علی مولا در شرایط کنونی برای بقیت الله اعظم نیز جریان دارد و این یک حرکت جاری وساری بوده است که به حضرت موعود می رسد و برای دفاع از هویت و امامت امیرالمومنین باید بدانیم که آن ولایت علی مجسم در ولایت حضرت بقیت الله الاعظم است.

طائب: غدیر زنده و بالنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب محقق و پژوهشگر عصر امروز در مراسم عید غدیر در بندرعباس گفت: غدیر در 18 ذی الحجه سال 10 هجری در منطقه خم در بین راه مکه و مدینه رخ داده است و پیامبر اکرم آنجا علی بن ابی طالب را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد.

وی افزود: جانشینی امیر المومنین برای پیامبر اکرم دو جهت عقلانی (برای تداوم رهبری جامعه با توجه به رو به پایان بودن عمر مبارک ایشان) و مصداقی ( انتخاب علی ابن ابی طالب) قابل بحث است و لذا از هر دو جنبه نیز رسول خدا حجت را بر مسلمانان تمام کردند.

به گفته حجت الاسلام طائب، رسول خدا باید تا زنده بودند، تکلیف جانشینی خود را روشن می کردند و لذا واقعه غدیر خم در حقیقت عقلانی ترین کاری بود که در آن زمان انجام گرفت تا دین خدا بر زمین نماند و جامعه اسلامی بداند که باید در تبعیت از چه کسی حرکت خویش را به پیش ببرد.

وی به مفهوم غدیر زنده اشاره و تأکید کرد: رسول خدا در آن روز نه فقط مولا علی که 12 نفر (امامان) را معرفی کرد و این راه به خوبی و به درستی روشن فرمودند.

طائب خاطرنشان کرد: من کنت مولا و فهذا علی مولا در شرایط کنونی برای بقیت الله اعظم نیز جریان دارد و این یک حرکت جاری وساری بوده است که به حضرت موعود می رسد و برای دفاع از هویت و امامت امیرالمومنین باید بدانیم که آن ولایت علی مجسم در ولایت حضرت بقیت الله الاعظم است.

وی همچنین ادامه داد: دفاع از دین در هیچ دوره ای متوقف نشده است و مسؤولیت ها همچنان در جامعه اسلامی ادامه دارد و همان هل من ناصر ینصرنی حضرت امام حسین (ع) امروز نیز برای یاری دین خدا جریان دارد و بدانیم که دلاورانی همچون شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم لبیک گویان این ندای آسمانی بی نظیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول