اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای موفق شاخص‌های چهارده‌گانه سند تحول قضایی در دادگستری فارس

مدیرکل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمانی معاونت راهبردی قوه قضائیه گفت: دادگستری فارس عملکرد مناسب و قابل تقدیری در اجرای شاخص‌های چهارده‌گانه برنامه‌های تحول قوه قضائیه دارد.

اجرای موفق شاخص‌های چهارده‌گانه سند تحول قضایی در دادگستری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین نجفی امروز در جمع بندی بازرسی سه روزه هیئت بازرسی و ارزیابی قوه قضائیه در مجموعه قضایی فارس اظهار داشت: روند مناسب و مطابق استاندارد اجرای برنامه های سند تحول قضایی و شاخص های تعریف شده در ارزیابی ها در استان فارس پیش از این نیز در هفته قوه قضائیه انجام شده بود که حاصل آن برتری و تقدیر ریاست قوه قضائیه از رئیس کل دادگستری استان فارس بود.

وی گفت: در  بازرسی اخیر نیز که مقدمه سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس است، رضایتمندی بازرسان نسبت به عملکرد های دادگستری استان در حوزه های گوناگون قضایی و سازمان های وابسته به قوه قضائیه احراز شد.

نجفی به ارائه گزارش بازدیدهای سه روزه هیت بازرسی اعزامی از حوزه معاونت راهبردی قوه قضائیه از همه حوزه های قضایی استان و مجموعه صف و ستاد دادگستری استان پرداخت و خاطرنشان کرد: وجود کمبودها در استان پهناور فارس که بزرگترین حوزه قضایی کشور از حیث تعداد حوزه قضایی است، امری طبیعی به نظر می رسد که ما در بازرسی اخیر ضمن احصاء این نیازمندی‌ها، پیشنهاداتی در جهت رفع نیازمندی ها و کمبودهای استان ارائه خواهیم کرد.

این مقام عالی قضایی در معاونت راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از عمده ترین اقدامات انجام شده در جهت  هوشمند سازی و توسعه دادرسی الکترونیک و حذف پرونده های فیزیکی در استان است بیان داشت: علاوه بر موارد یاد شده ابتکارات خوبی در حوزه های پیشگیری از وقوع جرم ، کاهش فرایندهای رسیدگی ، شوراهای حل اختلاف و فصل خصومت و همچنین حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی استان به کار گرفته شده که باعث ارتقاء جایگاه استان در ارزیابی های شده است.

نجفی همچنین به بهبود و ارتقاء وضعیت زندان ها و همچنین استفاده صحیح از تأسیسات قضایی در راستای باز اجتماعی شدن زندانیان اشاره کرد و بیان داشت احکام خوبی در حوزه جایگزین های حبس در استان فارس صادر شده است که نشان دهنده تسلط قضات به قانون و حوزه اختیارات و همچنین طرح های بدیع اجتماعی است.

وی یکی از نقاط قوت استان را جلب اعتماد و رضایتمندی عمومی در راستای تکریم ارباب رجوع خواند و تاکید کرد: ملاقات های عمومی، بررسی مشکلات  و درخواست های مردم، توجه به تقاضای مراجعان در قالب برنامه های مدون هفتگی و حضور در اماکن عمومی که مدیریت ارشد قضایی استان یکی از اصلی ترین ارکان اجرای این برنامه می باشد؛ خود بیان کننده ارتباط خوب مردم با بدنه دستگاه قضایی در استان است.

 این مسئول قضایی، ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموعه دادگستری فارس و سازمان های وابسته به قوه قضائیه در استان، وجود هماهنگی و چتر مدیریتی کامل بر مجموعه قضایی استان را علت اصلی این عملکرد مناسب خواند و تصریح کرد: نتیجه این اقدامات مؤثر که خروجی آن در پیشبرد اهداف و سیاست های کلان قضایی و اجرای مناسب سند تحول  قضایی در استان شده است را در قالب یک گزارش جامع به ریاست قوه قضائیه تقدیم خواهد شد.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول