اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رونق اقتصاد گردشگری کرمانشاه با جشنواره اسب‌ کُرد

معاون گردشگری کشور گفت: استفاده از ظرفیت جشنواره بین‌المللی اسب کرد در کرمانشاه توسعه و رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

رونق اقتصاد گردشگری کرمانشاه با جشنواره اسب‌ کُرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور با حضور در مراسم جشنواره بین‌المللی اسب کُرد، اظهارداشت: سالانه رویدادهای متنوعی در حوزه گردشگری در کشور برگزار می‌شود سال گذشته حدود ۱۷۰۰ رویداد در کشور برگزار شد.

معاون گردشگری کشور افزود: تابستان سال جاری حدود ۳۰۰ رویداد متنوع در جغرافیای کشور در موضوعات مختلف برنامه‌ریزی شده است که برگزار شود.

وی تصریح کرد: یکی از این آیین‌ها که خوشبختانه به ثبت ملی هم رسیده آیین پرورش اسب کُرد است.

شالبافیان در خصوص برنامه وزارت‌خانه برای ثبت جهانی اسب کُرد اظهارداشت: این اتفاق نیازمند پیش نیازهایی برای مطرح کردن است یکی از آنها مشارکت و برگزاری آیین در مقیاس بین المللی است و برنامه‌ای که امروز برگزار شده است برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن است.

وی افزود: طبیعی است که باید چندین دوره این رویداد برگزار شود تا بتوان مستندات لازم را برای تهیه پرونده ثبت جهانی تکمیل کرد.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استفاده از رویدادها برای توسعه اقتصادی گردشگری منطقه است، کمک متقابل حوزه گردشگری با حوزه اسب را در این رویداد می‌بیند که چگونه رویدادهای گردشگری می‌تواند تقویت کننده سایر حوزه‌ها باشند.

وی افزود: میهمانانی که از خارج از کشور در این رویداد هستند به وسیله این رویداد با یک جلوه منحصر به فرد در استان کرمانشاه به نام اسب کُرد آشنا می‌شوند و این می‌تواند مقدمات همکاری‌های دیگری در حوزه صادرات اسب و استفاده از اقتصاد آن را فراهم کند.

جشنواره بین‌المللی اسب کُرد روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در مجموعه استادیوم انقلاب شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول