اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورد جدی با تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز در استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برخورد جدی با تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز در این استان خبر داد.

برخورد جدی با تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر امروز در جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با فرماندهی انتظامی استان سمنان و پنج انجمن حرفه‌ای گردشگری این استان اظهار کرد: این جلسه در راستای هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای برخورد قاطع با اقامتگاه‌های بوم‌گردی بدون مجوز و تورهای گردشگری غیرمجاز برگزار شد.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با واحدهای اقامتی و تورهای گردشگری غیرمجاز به‌شدت برخورد می‌کند؛ زیرا اجرا نکردن برخی از دستورالعمل‌ها از سوی این واحدها موجب بروز ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اولویت واحدهای اقامتی بوم‌گردی فراهم کردن بهترین شرایط برای اسکان مسافران و تأمین امنیت آنان است؛ اما برخی از افراد ساکن در واحدهای غیرمجاز با پوشش نامناسب در محیط روستاها، سبب نگاه منفی اهالی روستا به حضور گردشگران و فعالیت واحدهای بوم‌گردی مجاز می‌شود.

کرم‌زاده در زمینه تورهای غیرمجاز گردشگری و نحوه فعالیت آنها در فضای مجازی افزود: ضمن شناسایی افراد سودجو در فضای مجازی و معرفی آن‌ها به اداره نظارت بر اماکن عمومی، نیروی انتظامی از فعالیت آنها و برگزاری هرگونه تور غیرمجاز ممانعت به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: هرگونه تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: آژانس‌هایی که مجوزهای لازم را برای برگزاری تور گردشگری از میراث فرهنگی دریافت نکرده‌اند، از آوردن مسافر به این استان خودداری کنند؛ زیرا با این تورها به‌صورت قانونی برخورد می‌شود.

کرم‌زاده عنوان کرد: شناسایی واحدهای اقامتی و تورهای گردشگری غیرمجاز از وظایف انجمن‌های واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات گردشگری است.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و ایجاد نشاط اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول