اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری جشن عید غدیر در 35 بقعه استان قم

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: 35 بقعه شاخص شهرستان و استان قم، میزبان جشن عید غدیر در شب و روز عیدالله الاکبر خواهند بود.

برگزاری جشن عید غدیر در 35 بقعه استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر، تجلّی اراده خداوند، مکمل باور ما و نقطه تأملی در تاریخ است.

وی غدیر را عید کمال دین و سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت، امیر المومنین علی (ع) دانست و افزود: این روز برکت همه احساس‌های معنوی و دریای جاری خیرات نبوی به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بر این اساس بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های مختلف قم، در شب و روز عید غدیر، میزبان مراسم جشن و سرور با بخش‌های مختلف خواهند بود.

وی ادامه داد: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان شاه سید علی(ع)، موسی مبرقع(ع)، چهار امامزاده و پنج امامزاده، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، زینب و هاشم(ع) کهک، سید معصوم(ع)، ابواحمد(ع) و ... اشاره کرد.

اسکندری عنوان کرد: 35 بقعه شاخص استان قم برای این منظور مهیا شده و برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که شامل سخنرانی اساتید حوزوی، شعرخوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، برگزاری مسابقات کتبی و شفاهی با محوریت خطبه غدیر و نورافشانی صحن و سرای امامزادگان است.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول