اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز واگذاری زمین‌ رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر در استان قزوین

اهدای رایگان زمین‌ به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر در استان قزوین کلید خورد.

آغاز واگذاری زمین‌ رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر در استان قزوین

به گزارس خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم، جشن واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای ۳ فرزند به بالا در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده و رئیس مجمع نمایندگان استان، استاندار قزوین، فرمانداران شهرستان های قزوین و البرز، شهردار اقبالیه، جمعی از مسئولان و تعدادی از خانواده های ظهر امروز در اقبالیه برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی رییس فراکسیون جمعیت مجلس در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ خانواده سه فرزند یا بیشتر در استان قزوین در خصوص دریافت زمین ثبت نام کرده اند که ۵۵۹ خانواده واجد شرایط شناخته شدند و از زمین حدود ۲۰۰ متری بهره مند می شوند.

وی افزود: به هر هفت خانواده یک زمین واگذار می شود که در قانون صراحتا به این موضوع اشاره شده است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون جمعیت ۷۳ ماده قانونی دارد که اهدای زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر یکی از این مواد است، ساخت اتاق مادر و کودک در پارک ها و اختصاص سالنهای عمومی برای جشن های ازدواج از دیگر مواد قانونی جمعیت است.

محمدبیگی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی دولتمردان در استان قزوین، اهدای زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر کلید خورده و امیدواریم در همه شهرهای استان این مهم تحقق یابد.

وی اضافه کرد: نتایجی که تحقیقات وزارت راه و شهرسازی استخراج شد این بود که با توجه به وسعت سرزمینی کشور برای بیش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر امکان تهیه منازل تک طبقه با متراژ مناسب وجود دارد که انتخاب زمین، قطعه بندی و تهیه زیرساخت ها هزینه بالایی برای دولت دارد اما با توجه به بسته شدن پنجره جمعیتی تا چهار سال دیگر و رسیدن ایران به پدیده سالمندی و کاهش رشد جمعیت این مصوبه با اکثریت آرای قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

این نماینده مجلس با اشاره اجرای ماده ۴ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: خوشبختانه شاهد اجرای این ماده قانونی که کمک بسیاری به خانواده‌های پرجمعیت خواهد کرد، در سطح استان و دیگر استان‌های کشور هستیم.

گفتنی است، در این مراسم به صورت نمادین سند زمین رایگان به ۸ خانواده سه فرزندی به بالا در اقبالیه، بوئین زهرا، آبیک، تاکستان، آبگرم، آوج و اسفرورین واگذار شد و بنا به قول مدیرکل راه و شهرسازی استان قرار است تا شهریورماه به خانواده‌هایی که در سطح استان در سامانه مربوطه ثبت نام و حائز شرایط شدند، زمین رایگان واگذار شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول