اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وجود 570 میلیارد تومان بودجه از تملک و دارایی در حساب استان

استاندار زنجان از وجود حدود 570 میلیارد تومان بودجه از تملک و دارایی در حساب دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: مدیران در فرصت باقیمانده تا پایان سال مالی نسبت به اجرای پروژه با این اعتبار و هزینه آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وجود 570 میلیارد تومان بودجه از تملک و دارایی در حساب استان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر وجود مجموعه‌ای از محدودیت در بودجه عمومی اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در حال حل برخی از این محدودیت‌ها هستیم.

استاندار زنجان به وابستگی‌های موجود به بودجه عمومی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: از طرف دیگر، پروژه‌هایی برای این بودجه ملی و استانی تعریف شده که من هم دلیل تعریف آن را نمی‌دانم که تمام شدنی هم نیستند که استخرها از نمونه‌های آن است ولی در کل این پروژه‌ها باید جمع شوند.

وی بر لزوم تغییر نگاه مدیران از تمرکز بر روی بودجه‌ریزی کشوری تاکید کرد و گفت: راه‌کار حل این مشکل مولدسازی یعنی تولید ثروت از داشته‌ها است که در این رابطه در مسیر درستی هم حرکت می‌شود چرا که امور به صورت شفاف در حال اجرا است.

افشارچی تغییرات روی داده در مازاد مالیاتی را از دیگر تعییرات روی داده در امور بودجه دانست و گفت: در این رابطه بعد از تکرارها و درخواست‌های فراوان، تخصیص از آخر سال به تخصیص سه‌ماهه تغییر یافته است.

استاندار زنجان کاهش سود تسهیلات مسکن ملی، تصویب اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های سفر خارج از اعتبارات خود سفر به عنوان متمم را از دیگر موفقیت‌ها دانست و ادامه داد: در مجموع کارنامه اقدامات انجام شده در این حوزه و همچنین تکمیل پروژه‌ها قابل قبول بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار حرکت بر اساس برنامه‌های تبیین شده باید به امور روزمره هم توجه شود، افزود: بر اساس برنامه طراحی شده برخی از پروژه‌ها از جمله سد بلوبین و بخشی از راه قیدار باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا بتوان برای سفر دوم ریاست چمهوری هم برنامه‌ریزی کرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه زنجان در بین استان‌های دیگر بالاترین رشد اعتبارات هزینه‌ای را داشته است، افزود: با وجود این افزایش هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

استاندار زنجان از وجود حدود 570 میلیارد تومان بودجه از تملک و دارایی در حساب دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: مدیران در فرصت باقیمانده تا پایان سال مالی نسبت به اجرای پروژه با این اعتبار و هزینه آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی رعایت عدالت در پرداخت رفاهیات را در دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید قرار داد و گفت: ارگان‌ها یک حداقل‌های را در پرداخت‌ها لحاظ و بقیه را در اختیار مدیران قرار دهند.

افشارچی با تاکید بر لزوم توجه به نظرات فرمانداران تاکید کرد و گفت: فرمانداران نسبت به برخی از مسائل سوال دارند و باید توسط مدیریت برنامه و بودجه پاسخ داده شوند، ضمن اینکه قول‌های استانداری هم لحاظ شود.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول